نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید آب از هوا با کمک تلفیق ربات و هوش مصنوعی

به گزارش سیناپرس ، محمود الکومی، برنده جایزه اختراع ژنو، در این رابطه گفت: «من از سال ۲۰۱۳ به فکر توسعه این فناوری برای جذب رطوبت در هوا و تبدیل آن به آب بودم.»

وی با اعلام این مساله که ایده اولیه طرح خود را از پروازهای ناسا به مریخ الهام گرفته است، افزود: آب و هوای مریخ با سطوح بالایی از رطوبت اشباع شده و در عین حال بسیار خشک است. فناوری تولید آب از رطوبت موضوع جدیدی نیست، اما فناوری های موجود در حال حاضر قادر به انجام این کار در شرایط سخت نیستند.

گفتنی است در این فناوری پس از به دست آوردن آب خالص از طریق فرآیند تراکم رطوبت، عملیات افزودن املاح مورد یناز در آب شروع می شود تا زمانی که آب حاصل شده قابل شرب شود. این نمک‌ها از طریق فناوری هوش مصنوعی به نسبت‌هایی اضافه می‌شوند که مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است. 

یکی از مهم ترین انگیزه هایی که این دانشمند مصری را به فکر ساخت این فناوری انداخت، دشواری های دستیابی به آب آشامیدنی سالم است.
وی در این رابطه گفت: گرمایش جهانی معضلی جدی محسوب می شود که باعث افزایش رطوبت در هوای جهان شده است و این امر من را بر آن داشت تا فناوری استخراج آب از رطوبت را برای حفظ تعادل اکولوژیکی و در عین حال تولید آب توسعه دهم. به گزارش سیناپرس ،شیرین کردن آب دریا، فرایندی بسیار پرهزینه است زیرا هر لیتر آن حدود ۲۰ سنت آمریکا هزینه دارد، در حالی که هزینه تولید یک لیتر آب توسط دستگاه ساخته شده توسط من تنها یک و نیم سنت است.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: این دستگاه را می توان حتی در بیابان نیزاستفاده کرد. برق این سیستم از طریق پنل های خورشیدی تولید می شود بنابراین در بسیاری از شهرهای بیابانی می توان بدون هزینه های بالا آب تولید کرد. بازیابی کرد.

الکومی در این رابطه خاطرنشان کرد: این ربات روزانه ۶۰ وات انرژی مصرف می کند که در مقایسه با سایر فناوری های تولید آب بسیار کم است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل