جام هنر در کیش

مرتضی نداف، مدیرعامل موسسه سوخته نگاری ایران در گفتگو با سیناپرس درباره نمایشگاه ملی آثار هنر سوخته نگاری چوب گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ایجاد بازار جدید و پویا در راستای حمایت از کسب و‌کار و اشتغال هنرمندان در سراسر کشور است. گفتنی است، این فرصت از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ایجاد شده است که در مرکز فناوری های نرم و‌ صنایع خلاق واقع در فرهنگسرای مرکزی کیش برگزار می شود.

نداف گفت: آثار موجود در نمایشگاه جام هنر از پانزده استان گردآوری شده است و به مناسبت ‌اعیاد ماه ربیع الاول، جشنواره فروش با تخفیف برای گردشگران و علاقمندان و سازمان ها و ادارات در نظر‌ گرفته‌ شده است.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی موجب تقویت  اقتصاد هنر می شود که همکاری و حمایت های سازمان های متولی در کشور را می طلبد. در خلال این نمایشگاه طرح ها و ایده های جدید و کارآمدی تدوین شده است که می تواند در اقتصاد هنر تاثیرگذار باشد و موجب اشتغال زایی زیادی در صنایع مختلف و‌ مرتبط  شود.

نداف سازوکارهای اداری را جزو موانع موجود در توسعه اقتصاد هنر دانست و گفت: روال پیچیده اداری در برگزاری این جشنواره ها تاکنون مانع از اجرای آن شده است و امید است در دولت جدید، طبق وعده های خوبی که‌ داده‌ شده است، فرآیند شکل گیری این امور تسهیل شود. صادرات فرهنگ و‌ هنر اصیل ایرانی از دغدغه های اصلی ماست و  می خواهیم شعار «ما می توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کنیم. اما در کنار توانایی های موجود، نیازمند همراهی دولت در راستای عمل به دستور رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر مانع زدایی ها هم هستیم.

به گفته نداف، در حین برگزاری نمایشگاه کارگاه ها و اجرای زنده هنرمندان سوخته نگاری، نقاشی و استادان انجمن خوشنویشان کیش برقرار است و علاقمندان با مراجعه و ثبت نام در دوره های حرفه ای آموزشی می توانند از جشنواره طلایی تخفیفات ویژه این رویداد ملی بهره مند شوند.

گفتنی است، نمایشگاه ملی آثار هنر سوخته نگاری چوب در مرکز فناوری های نرم و‌ صنایع خلاق، واقع در فرهنگسرای مرکزی کیش، در تاریخ ۲۴ الی ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا