سخت بلندشدن نشانه هایی از دیابت است

به گزارش سیناپرس به نقل از express، علائم دیابت نوع 2 معمولا می توانند به دلیل بالا رفتن میزان قند خون بسیار مخرب باشد. این افزایش قند خون اصلی ترین علامت دیابت نوع 2 به شمار می رود که علائم زیادی را مرتبط با بیماری های مزمن ایجاد می کند.

در حالت عادی، آزاد شدن انسولین در بدن کار تنظیم قند خون را انجام می دهد اما در مبتلایان به دیابت نوع 2، بدن قادر به پردازش درست انسولین نیست که نتیجه آن بالا رفتن کنترل نشده قند خون است.بالا بودن مداوم قند خون بدن را دچار مشکل کرده و احتمال نوروپاتی یا بیماری اعصاب محیطی را افزایش می دهد.

نوروپاتی دیابتی نوعی آسیب عصبی ایجاد شده بر اثر بالا بودن میزان قند خون است که بیماران بسته به نوع آسیب عصبی، علائمی را تجربه می کنند. به گزارش سیناپرسمحققان به تازگی علامت جدیدی از دیابت نوع 2 اعلام کرده اند که در آن، افراد به سختی از حالت نشسته می ایستند که این می تواند به دلیل نوروپاتی پروگزیمال باشد.

به گزارش سیناپرس، این نوع نوروپاتی که به «آمیوتروفی دیابتی» معروف است اعصاب ران ها و باسن را تحت تأثیر قرار می دهد. علائم معمولا یک طرف بدن را درگیر می کند اما ممکن است این علائم به طرف دیگر بدن هم گسترش یابد.

افراد مبتلا علاوه بر سخت ایستادن از حالت نشسته ممکن است درد شدید در ناحیه باسن و ران ها، ضعف و کوتاه شدن ماهیچه های ناحیه ران و درد شدید معده را هم تجربه کنند.به گزارش سیناپرس؛ بنابراین اگر با چنین علائمی مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش خون از وجود قند خون بالا مطمئن شود و بتوان درمان ها را آغاز کرد. درمان زودهنگام خطر بروز مشکلات جدی را کاهش می دهد.
درمان نوروپاتی

از درمان های اولیه نوروپاتی دیابتی می توان به ثابت نگه داشتن میزان قند خون اشاره کرد. بهبود سبک زندگی یکی از مؤثرترین شیوه های کاهش قند خون است که از این میان می توان به بهبود رژیم غذایی اشاره کرد.

مبتلایان دیابت نوع 2 قادر به خوردن هر ماده غذایی هستند اما باید در مصرف برخی موادغذایی محدودیت هایی را نیز اعمال کنند. از آنجایی که کربوهیدرات ها به سرعت توسط بدن تجزیه می شوند و گلوکز خون را بالا می برند، بدترین ماده غذایی برای این گروه از بیماران محسوب می شود.
مصرف قند و شکر و غذاهای شیرین، نوشیدنی های شیرین، نان سفید، سیب زمینی و برنج سفید جزء موادی هستند که باید با احتیاط مصرف شوند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر رژیم غذایی، داشتن هفته ای 2 ساعت و نیم فعالیت بدنی می تواند میزان قند خون را تحت کنترل درآورد.

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا