نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خانه کودکی پرنسس دایانا زیستگاه نئاندرتال ها بود

به گزارش سیناپرس، باستان شناسانی که در جستجوی یک روستای گم شده قرون وسطایی  در انگلستان بودند، طی کاووش های خود در محلی که پرنسس دایانا در آن بزرگ شده بود، آثاری کاملا غیر منتظره کشف کردند.

در این سایت تاریخی صدف های دریایی پرداخت شده ای به دست آمد که در ابتدا تصور می شد مربوط به قرون وسطی است اما آزمایش های کربن ۱۴ انجام گرفته روی آن ها نشان دهنده قدمتی بیش از ۴۰ هزار سال است.

این کشف حیرت انگیز احتمال جدیدی را مطرح می کند که بر اساس آن اولین ساکنان املاک آلتورپ که پرنسس دایانا دوران کودکی خود را در آن سپری کرده بود،  نئاندرتال ها بودند نه خانواده های اشراف انگلیسی!

پژوهشگران در ابتدا تصور می کردند در این منطقه یک روستای قرن چهاردم میلادی قرار دارد که به دلیل طاعون متروک شده بود. در این پژوهش ها، باستان شناسان ترانشه های متعددی حفر کرده و همچنین منطقه را با استفاده از رادار نفوذی زمین، نقشه برداری کرده و در نهایت بیش از ۱۰۰ گمانه آزمایشی در این محوطه یک و نیم هکتاری حفر کردند.

راجر میشل ، مدیر اجرایی این گروه پژوهشی درباره یافته های فوق گفت: ما در این منطقه شواهدی از شهرک سازی کشف کرده ایم که قدمت آن به دوران پارینه سنگی برمی گردد.به گزارش سیناپرس، نتایج اولیه آنالیز رادیوکربنی صدف های تزئینی کشف شده از این سایت نشان می دهد که قدمت این اشیا حداقل ۴۰ هزار سال بوده و احتمالاً این محل خانه نئاندرتال هایی است که هزاران سال قبل از ورود انسان های مدرن در بریتانیا سکونت داشته اند.
نکته جالب توجه در این رابطه، فاصله زیاد این سایت با دریا است و به همین دلیل فرضیه مصارف خوراکی این صدف ها، رد شده و برش های تزئینی موجود در سطح این آثار نیز سند محکمی از استفاده تزئینی و تشریفاتی این صدف ها است.

در این سایت علاوه بر آثار فوق، اشیا دیگری نیز کشف شدند که شامل قطعات کوچک متعددی از شاخ و سنگ چخماق هستند که نشان دهنده ساخت ابزار در این محل است.
به گزارش سیناپرس، باستان شناسان همچنان امیدوارند در ادامه کاوش های خود موفق به کشف دهکده قرون وسطایی مد نظر خود نیز شوند و به همین دلیل مطالعات در این منطقه ادامه خواهد داشت.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: stuff.co

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل