گزارش تصویری از تابستان قطب جنوب

سینا پرس : در شرایطی که نیمکره شمالی در میانه زمستان بوده و در بسیاری از بخش های آن برف و سرما وجود دارد ، نیمکره جنوبی زمین فصل تابستان را سپری کرده و شاهد  روزهای گرمی  است . این موضوع در قطب جنوب نیز مشاهده شده و در حقیقت تنها در محدود روزهائی از تابستان قطب جنوب ، دمای هوا تا حدی ایده ال شده و در گرمترین حالت خود در ماهه های دی و بهمن به  سیزده درجه زیر صفر می رسد .

باید خاطر نشان کرد که این قاره سرد ترین نقطه زمین محسوب شده و رکورد دمای ثبت شده در آن 89 درجه زیر صفر بوده که توسط پژوهشگران در پایگاه وست کوک  ثبت شده و اطلاعات ماهواره ای نیز دمای 93 درجه زیر صفر را در این منطقه گزارش داده است . تقریبا تمامی سطح قاره جنوبگان از یخ پوشیده شده است .

شایان ذکر است که قطب جنوب علاوه بر در اختیار داشتن رکورد سرما ، رکورد های دیگری از قبیل کمترین میانگین رطوبت  را نیز در اختیار خود دارد . این منطقه با وجود شرایط خاص اقلیمی خود ، زیستگاه برخی از جانوران خاص است که از مهمترین آن ها می توان به پنگوئن امپراتور و پنگوئن Adelie  اشاره کرد .

تعدادی از تصاویر این گزارش تصویری از مرکز پژوهشی Zhongshan در قطب جنوب ارسال شده اند که در اختیار کشور چین قرار دارد . این تصاویر به سه روز پیش یعنی دهم بهمن ماه تعلق دارند . گفتنی است در ماه ژانویه ( برابر با دی و بهمن ) گرمترین دمای قطب جنوب ثبت می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا