نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آلرژی فصلی را با کرونا اشتباه نگیرید

به گزارش سیناپرس،بین بیماری همه گیر کرونا و سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت های فصلی شباهت های بسیاری است و تشخیص آنها از یکدیگر برای عموم مردم سخت به نظر می رسد. افرادی که در فصل های پاییز و بهار دچار حساسیت های فصلی می شوند و علائمی از قبیل سرفه و عطسه دارند، نگران این هستند که با بیماری کووید ۱۹ اشتباه گرفته شود. 

پژوهش های اخیر که روی دو هزار آمریکایی انجام شد نشان می دهد که حساسیت فصلی در پاییز به عنوان دومین فصل محبوب افراد، شیوع بسیار زیادی دارد. این علاقه به فصل های پاییز و بهار باعث می شود تا افراد بیشتر در طبیعت حاضر شوند به همین جهت علائم حساسیت در آنها بیشتر بروز می کند.به گزارش سیناپرس،  از آن جهت که بسیاری از علائم کووید ۱۹ با حساسیت مشابه است، افراد دچار سردرگمی می شوند. 
در سال گذشته به دلیل قرنطینه های کووید ۱۹، ۷۴ درصد مردم زمان بیشتری را در خانه گذرانده و به همین دلیل حساسیت های فصلی کمتر را تجربه کردند. در میان افرادی که به دو فصل پاییز و بهار کمتر علاقه مند هستند، ۶۴ درصد علت آن را حساسیت های فصلی عنوان کرده اند. 
بیش از نیمی از پاسخ دهنگان (۵۵ درصد) اعتراف کردند که حساسیت فصلی زندگی روزمره آنها را در فصول خاصی مختل می کند. بسیاری از این افراد یک رویکرد پیشگیرانه برای مقابله با آلرژی ها از خود نشان می دهند و تقریباً سه نفر از هر پنج نفر، یک هفته پیش از شروع فصل حساسیت، مصرف داروی صد آلرژی خود را آغاز می کنند. 
از آن جهت که محدودیت های کووید ۱۹ در بیشتر کشورها کاهش پیدا کرده و افراد بیشتری برای لذت بردن از فصل پاییز به طبیعت می روند، شیوع آلرژی بیشتر از زمان مشابه سال گذشته بوده است.

افرادی که دچار حساسیت های شدید فصلی می شوند بهتر است از اسپری های بینی مناسب و تایید شده پزشک و داروهای ضد آلرژی استفاده کنند تا هم از این فصل زیباد لذت برده و هم کمتر دچار نگرانی اشتباه گرفتن علائم حساسیت با کووید ۱۹ شوند. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع:  studyfinds
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل