شش محیط بان جایزه یحیی دریافت کردند

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی وسازمان های مردم نهاد سازمان حفاظت محیط زیست، اصغر محمدی فاضل رییس دانشگاه محیط زیست وجمعی از دوستاران محیط زیست درموزه انتظامی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا رحیمی از استان لرستان، محمدرضا حلوانی از اصفهان، مرتضی داودی از آذربایجان غربی، رسول بابایی از کرمانشاه، عبدالکریم مهار از کهگیلویه وبویراحمد معرفی و جایزه یحیی را دریافت کردند، همچنین هدایت اله دیده بان از کهگیلویه وبویر احمد موفق به دریافت جایزه ویژه شد.

هدایت اله دیده بان با ارائه فیلمی از درگیری تعدادی از شکارچیان با یکی از محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست به دادگاه موفق به لغو این حکم شد از این رو جایزه ویژه به وی تعلق گرفت.

امسال معیار پذیرش محیط بانان برجسته، میزان همکاری آن ها با تشکل های محیط زیستی، فعالیت های آن ها در زمینه تهیه مستند، عکس، دریافت جایزه از جشنواره های مرتبط بود.

دومین دوره جایزه یحیی از بهمن ماه سال 1393 کلید خورد و طی یک فرآیند پنج ماهه، ابتدا فرم های ارزیابی محیط بانان طراحی و سپس با مشارکت شبکه تشکل های استانی، برترین های هر استان معرفی شدند.

دومین دوره جایزه یحیی با مشارکت انجمن یوزپلنگ ایرانی، دانشگاه محیط زیست، دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)، پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم، موزه استاد عزت اله انتظامی و موسسه تصویر حیات وحش برگزار شد.

انجمن یوزپلنگ ایرانی در راستای برنامه های حمایتی خود از محیط بانان، به ابتکار دو تن از اعضای هنرمند خود، مجتبی رمزی و پریدخت مشکزاد جایزه سالانه ای مخصوص تقدیر از محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست پایه گذاری نموده است. این جایزه به یاد مرحوم یحیی شاهکومحلی، جایزه یحیی نام گرفته است.

هدف از این جایزه، تجلیل از محیط بانانی است که تلاش های چشم گیری در زمینه حفاظت از عرصه های تنوع زیستی در حوزه های محل خدمت خود داشته اند.

در سال گذشته تعداد پنج نفر از محیط بانانی که در سال 1392 در درگیری با شکارچیان غیرمجاز دچار صدمات جدی جسمی شده اند برگزیده شده و طی مراسمی با حضور مدیران و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست جوایز خود را دریافت کردند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا