نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

قهرمانی روبات آمریکایی در مسابقات فوتبال روبات ها

صنایع روباتیک به عنوان صنایعی رو به رشد مطرح است و در این صنایع بسیاری از شرکت ها با ساختن روبات های فوتبالیست سعی دارند تا نشان بدهند که چگونه یک روبات می تواند عملکردی مطلوب را به عنوان ترکیبی از عکس العمل های سریع، حرکات ظریف و دقت بالا از خود به نمایش بگذارد.

کشور چین امسال شاهد مسابقات فوتبال ویژه ای بود که در آن روبات ها هنر فوتبالی خود را به نمای قرار می دادند. در این مسابقات برای اینکه ابعاد روبات نتواند توانایی آنها را زیر سوال ببرد، رده بندی ابعادی برای روبات ها درنظر گرفته شده بود. یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین رده های موجود در رقابت های امسال مربوط به رقابت روبات هایی بود که در دسته ابعادی انسان بزرگسال طبقه بندی شده بودند.

در رقابت های امسال یک روبات ویژه به نام THORwin موفق شد چشم ها را به خود خیره کرده و جایزه نخست را کسب کند. این روبات محصولی مشترک از تلاش دو مرکز بزرگ یعنی مرکز آزمایش های ماکانیزمی و روباتیک UCLA  یا به اختصار،RoMeLa و مرکز اتوماسیون، حس کردن و ادراک روباتیک UPenn یا به اختصار، GRASP بوده است.این روبات می تواند جرکات حریقف را پیش بینی کرده و بر اساس آن تصمیم مناسب را اتحاذ کرده  و اقدام به دریبل یا شوت زنی کند.

از جمله نکات بسیار مهم این رقابت ها، حضور روبات فوتبالیست ایرانی در فینال مسابقات بوده است که در نهایت با نتیجه ای نزدیک  در مجموع 5 به 4 مقابل THORwin شکست خورده و عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل