نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

غرفه کشورها در مرکز توجه نمایشگاهی خلاقانه

به گزارش سیناپرس به نقل از CNN، روز گذشته افتتاحیه نمایشگاه expo 2020 دبی بود که به مدت 20 روز و با حضور 192 کشور در حال برگزاری است. این نمایشگاه که قرار بود سال گذشته برگزار شود به دلیل همه گیری کرونا با یک سال تأخیر برگزار شده و توانسته نوآوری ها و اختراعات مختلف و چشمگیری را در حوزه های فناوری، صنعت، تجارت و گردشگری به نمایش بگذارد. 
 

غرفه فناوری برتر ژاپن

ژاپن با توجه به فناوری های برتری که با خود به این نمایشگاه آورده، غرفه خود را هم با ظاهری فناورانه تزئین کرده است. این غرفه با الهام از هنر اوریگامی ساخته شده و ترکیبی از الگوهای ژاپنی و عربی است. تأثیرگذارترین طرحی که در آن به کار رفته، آبنمای آبی کاملا پایداری است که غرفه را زیباتر کرده است. 


بال های شاهین در غرفه امارات

امارات متحده عربی که میزبان این نمایشگاه است با نمایی چشمگیر ظاهر شده است. ورودی غرفه امارات شاهینی در حال پرواز طراحی شده است که طراحی آن را یک معمار اسپانیایی بر عهده داشته است. این غرفه در قلب نمایشگاه واقع شده است. بال های فلزی این سازه چهار طبقه، نمادی از شاهین، پرنده ملی کشور امارات را تداعی می کند. سقف این غرفه هم در عرض سه دقیقه باز می شود. 

غرفه نیوزلند با نمایی از رودخانه

کشور نیوزلند که در مرکز نمایشگاه واقع شده، بر سردر غرفه خود نمادی از رودخانه Whanganui را طراحی کرده است که در سال 2017 به عنوان شخصی حقوقی شناخته شده است. این رودخانه در فرهنگا مائوری مقدس به شمار می رود اما طی چند دهه مورد بهره برداری قرار گرفت و حجم آب آن کاهش یافت. با چنین حکمی، رودخانه از آلودگی شدید محافظت شد که به نوعی پیوند بین انسان و طبیعت را به نمایش می گذارد. 

دودکش های خورشیدی اسپانیا

غرفه اسپانیا که توسط یک معمار مادریدی طراحی شده، در منطقه پایداری قرار گرفته و از چند چادر مخروطی شکل تشکیل شده که به گفته معماران به شکل دودکش خورشیدی درآمده است. در دودکش های خورشیدی از حرارت خورشید در کناره های سازه برای تخلیه هوای گرم از بالای سازه استفاده می شود. 
این درحالی است که اجازه می دهد هوای خنک در قسمت پایین سازه وارد شود. این شیوه یک تهویه طبیعی است که قرن ها وجود داشته و ایده کاهش مصرف انرژی بدون نیاز به فناوری گسترده است. 


 

بزرگ ترین غرفه نمایشگاه

اما بزرگ ترین غرفه نمایشگاه مربوط به غرفه پایداری (Sustainability) می شود که سازه ای پایدار با انرژی خالص صفر را تشکیل داده است. در این سازه حدود 5000 پنل خورشیدی به کار رفته که سقف غرفه را می پوشاند و درخت های خورشیدی هم در آن به کار رفته که با قوس خورشید برای مواجهه با حداکثر نور آن می چرخند. 
درخت دیگری در این غرفه تعبیه شده که با متراکم کردن رطوبت هوا، آب را برداشت کرده و یک سیستم آبیاری نوآورانه برای آبیاری باغ ها به شمار می رود. آب اضافی ناشی از آن هم دوباره به این چرخه بازمی گردد. این غرفه تا حدودی پایین تر از سطح زمین قرار گرفته که محیط اطراف آن خنک تر است. 


غرفه پلی کشور پرو

غرفه کشور پرو در بخش Mobility نمایشگاه expo 2020 قرار گرفته و در آن پل «قسواچاکا» تعبیه شده که تنها پلی در جهان است که سالانه توسط بیش از هزار زن و مرد بازسازی می شود. این پل برای استقبال از بازدیدکنندگان این نمایشگاه ساخته شده است. جوامع مختلف پرو هر ساله برای بازسازی این پل علف های زیادی را جمع آوری می کنند. 


 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل