نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طراحی نسل جدید قطارهای فوق سریع با الهام از انیمه

شاید کمتر کشوری در جهان شاهد استفاده از فناوری ها و پیشرفت هایی باشد که دو دهه پیش به عنوان یک رویا در نظر گرفته شده بودند. کشور ژاپن  ساختار خاصی از پویانمایی در اختیار دارد که با المان های منحصر به فرد خود نسبت به سایر پویانمایی های ساخته شده در نقاط دیگر جهان متفاوت است. این ساختار انیمه نامیده می شود و این کشور بارها فرهنگ سازی استفاده از فناوری های جدید را، مدت ها پیش از آغاز عرضه فناوری یاد شده، در قالب یک انیمه آغاز کرده است. شایان ذکر است که این ساختار حتی در کشور ما نیز هواداران فراوانی دارد.

حال در بیستمین سالگرد یکی از مشهورترین انیمه های این کشور که Neon Genesis Evangelion، مسئولان ژاپنی فرایند ساخت یک قطار فوق سریع بر اساس این انیمه را آغاز کرده اند. البته این قطار زمان زیادی را تا ورود به ریل های راه آهن پیش روی خود می بیند و به همین دلیل نیز در حال حاضر تنها یکی از مشهورترین قطارهای فوق سریع این کشور قرار است با تغییراتی روبرو شده  و به شکل قطار یاد در این انیمه رنگ آمیزی شود. این قطار قرار است مسافت بین هاکاتا و شین اوزاکا را به صورت روزانه طی کند و هنوز زمان مشخصی برای بازگشت آن به وضعیت ظاهری عادی اعلام نشده است.

از بزرگ‌ ترین نمونه های فرهنگ سازی صورت گرفته در ژاپن می توان به انیمه مشهور فوتبالیست ها اشاره کرد که در اواسط دهه 80 میلادی ساخته شد و الهام بخش پیشرفت بسسیار بالای فوتبال این کشور شد. (در آن دوران ژاپن در به سختی در میان ده قدرت برتر فوتبال آسیا جای داشت) علاوه بر کشور ژاپن، کشورهای متعددی تاثیر این انیمه را درک کردند و حتی فوتبالیست مشهور، زین الدین زیدان صراحتا اعلام کرد که این انیمه یکی از دلایل اصلی ادامه فوتبال حرفه ای توسط او بوده است.

شایان ذکر است که انیمه Neon Genesis Evangelion به فرایند ساخت ماشین های زیستی می پرداخته است و پروژه تلفیق امکانات زیستی با ابزار ماشینی به تازگی در سطح بین المللی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و حتی نخستین ترانزیستور قابل پیاده سازی در ساختارهای زیستی نیز طراحی شده است که پیش از این خبر آن را در سینا پرس مشاهده کرده اید (برای مشاهده خبر می توانید بر روی این عبارت کلیک کنید).

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل