کودکان در کلاس از ماسک استفاده کنند

به گزارش سیناپرس،نتایج  مطالعات پژوهشگران نشان می دهد شیوع کرونا در مدارسی که ماسک زدن در آن ها اجباری نیست، سه و نیم برابر بیشتر از سایر مدارس بوده و استفاده از ماسک موجب کاهش خطر انتقال کرونا در مدرسه می شود.
دکتر روشل والنسکی ، مدیر مرکز کنترل و پیشگری از بیماری های ایالات متحده در این رابطه می گوید: داده های علمی نشان می دهند که ماسک زدن شیوع بیماری را در مدارس کاهش می دهد بنابراین در صورت نیاز به حضور کودکان در مدرسه، آن ها باید از ماسک استفاده کنند.
در این میان باید توجه داشت اثرات استفاده از ماسک در مدارس فراتر از محیط درسی بوده و بر سلامت کل جامعه موثر است.  به گزارش سیناپرس، یافته های این پژوهش نشان داد که میزان موارد ابتلای به کرونا در کودکان غیر محصل در مناطقی که در مدارس استفاده از ماسک اجباری نیست، بیشتر از شهرهایی است که این قانون در آن ها اجرا می شود.
در این مطالعه اطلاعات کودکان محصل در ۵۰۰ شهر مختلف  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. البته به گفته پژوهشگران، استراتژی های پیشگیری از جمله واکسیناسیون ، آزمایش های دوره ای و تهویه مناسب هوا در کلاس ها به همراه  فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک می تواند خطر ابتلا به کرونا در محیط های اموزشی را به حداقل برساند.
یافته های محققان نشان می دهد در هفته های اخیر ، میزان ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان ۵ سال به بالا بیشتر از هر گروه سنی دیگری بوده و کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله نیز پایین ترین میزان واکسیناسیون را در بین هر گروه سنی دارند. البته در بسیاری از مناطق جهان هنوز کودکان زیر ۱۲ سال واجد شرایط واکسیناسیون علیه کرونا نیستند.
دکتر اسکات گوتلیب ، کمیسر سابق سازمان غذا و داروی ایالات متحده و عضو هیئت مدیره شرکت واکسن سازی فایزر در این رابطه گفت که هنوز زمان اختیاری بودن ماسک ها در مدارس فرا نرسیده است. مدارس ذاتاً محیط امنی نیستند ، اما می توان با انجام اقدامات احتیاطی مناسب ، آنها را ایمن تر کرد. در این میان ماسک مطمئناً یک ابزار  موثر  محسوب می شود.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: mercurynews
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا