مصرف آب اکسیژنه ممنوع

به گزارش سیناپرس به نقل از فاکس نیوز، این بنیاد نسبت به گسترش سریع این ویدیوی خطرناک در شبکه های اجتماعی هشدار داده که می تواند برای سلامت افراد بسیار خطرناک باشد. به گفته آنها، تنفس آب اکسیژنه هرگز راهی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب نمی شود و از مردم خواست این کار را متوقف کنند.

اما متأسفانه این روش غیراصولی در شبکه های اجتماعی به طور گسترده به عنوان یکی از درمان های خانگی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به کرونا تبلیغ شده و نسبت به استفاده از این روش ترغیب می شود.

پزشکان تنها برای تحویز دارو برای مبتلایان به آسم استفاده از دستگاه نبولایزر را تجویز می کنند در غیر این صورت به خاطر داشته باشید که استفاده از موادشیمیایی دیگر در آن می تواند برای ریه ها بسیار مضر باشد.

دستگاه نبولایزر نوعی دستگاه تنفسی است که برای درمان مبتلایان به آسم مورد استفاده قرار می گیرد و در آن داروهای مایع بیماران مبتلا به آسم به بخار تبدیل می شود که بیماران می توانند از طریق یک ماسک مخصوص یا قطعه دهانی این بخار را تنفس کنند.

به گزارش سیناپرس، پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه نوعی ماده ضدعفونت محسوب می شود که از آن برای درمان بریدگی ها و سوختگی های کوچک یا جرم بر خانگی استفاده می کنند. سازمان کشاورزی آمریکا هم عنوان کرده است در حالی که پراکسید هیدروژن معمولا در دوز پایین برای استفاده انسان بی خطر اعلام شده و حتی سازمان غذا و داروی آمریکا هم مقدار کم آن را بلامانع اعلام کرده، اما قرار گرفتن انسان در معرض دوز متوسط یا بالای این ماده می تواند خطرناک باشد.

بسته به میزان رقیق شدن این ماده، تحریک ریوی، تنفسی و گوارشی از جمله عوارضی است که می تواند قرار گرفتن در معرض آب اکسیژنه برای افراد ایجاد کند.

مترجم: پروانه غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا