نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کار در شیفت شب عامل سرطان پروستات نیست

تاکنون مطالعات متعددی در مورد ارتباط کار در شیفت شب و بروز برخی از انواع سرطان به انجام رسیده است. برای نمونه برخی از تحقیقات نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین کار زنان در شب هنگام و بروز سرطان پستان وجود دارد. با این حال مطالعه گسترده ای که به تازگی منتشر شده نشان می دهد هیچ رابطه معناداری بین کار در شیفت شب و افزایش احتمال بروز سرطان پروستات وجود ندارد.

کار در شیفت شب در بسیاری از کشورهای دنیا امری بسیار رایج است. برخی آمارها نشان می دهد که از هر 5 یا 6 نیروی کاری، یک نفر شبها مشغول به کار است. پژوهشگران در این مطالعه جدید به بررسی اطلاعات پرسنلی مربوط به 28 هزار کارگر یک شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی در بین سالهای 1995 تا 2005 پرداختند. از میان همه کارگران شیفت شب این شرکت، 340 نفر به سرطان پروستات مبتلا شدند، اما این آمار در مقایسه با آمار مشابه در میان کارگران شیفت روز چندان هم قابل توجه نبود.

پیش از این مطالعاتی در مورد ارتباط مستقیم کار در شیفت شب و افزایش احتمال بروز سرطان پروستات به انجام رسیده بود، اما همه آنها بر خلاف این تحقیق جدید، از یک جمعیت آماری بسیار محدود برخوردار بودند.

این پژوهش به تازگی در ژورنال Deutsches Ärzteblatt International منتشر شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل