نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مبتلایان به قند خون بالا بخوانند

به گزارش سیناپرس به نقل از  prevention، میلیون ها نفر در دنیا با مشکل دیابت دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل این افراد به طور مداوم باید قند خون خود را کنترل کنند و مراقب تغذیه و داروهای مصرفی خود باشند.کاهش افزایش قند خون ممکن است فرد مبتلا را در معرض خطر قرار دهد و در نتیجه توصیه می کنیم حتما در سریع ترین زمان ممکن نسبت به کاهش آن اقدام کنید.

اما در این میان، استفاده از روش های مطمئن که شما را به خطر نیاندازد، اهمیت زیادی دارد. با مشورت با پزشک معالج می توانید این روش ها را بشناسید.

علائم بالا بودن قند خون

مطمئن ترین راه اندازه گیری قند خون استفاده از دستگاه های تست قند خون است. زمانی که قند خون افزایش می یابد، کلیه ها برای دفع قند اضافی از بدن تلاش می کنند ، بنابراین باید آب زیادی مصرف کرد تا این قند دفع شود که همین امر باعث افزایش حجم ادرار می شود و بدن احساس تشنگی زیاد می کند. 
به گزارش سیناپرس، گاهی نیز بیماران از احساس گیجی یا سوزن سوزن شدن دست ها و گاه از خستگی زیاد شکایت می کنند و این گونه متوجه می شوند که قند خون آنها بالا رفته است. گاهی نیز حالت تهوع و استفراغ یا درد شکمی می تواند نشانه این افزایش قند باشد.

تزریق انسولین

نخستین راهی که پیش روی مبتلایان به دیابت قرار دارد، تزریق انسولین طبق تجویز پزشک است. انسولین هورمونی طبیعی در بدن است که از طریق پانکراس ترشح شده و گلوکز را از خون به داخل سلول ها منتقل می کند تا بتوان از آن به عنوان سوخت و انرژی بدن استفاده کرد. با تزریق انسولین انتقال گلوکز به سلول ها تسهیل شده و قند خون کاهش می یابد.

داروهای دیابت را مصرف کنید

داروهای دیابت در صورت نیاز و تجویز پزشک هر روز به طور مداوم باید مصرف شوند ، اگر مصرف آنها را فراموش کرده اید، ممکن است قند خون شما بالا رود، بنابراین باید سر ساعت قرص هایتان را مصرف کنید.به گزارش سیناپرس، به خاطر داشته باشید که قرص متفورمین به سرعت انسولین عمل نمی کند.

آب بنوشید

زمانی که انسولین تزریق یا قرص هایتان را خوردید، باید آب زیادی مصرف کنید. دقت کنید که آبمیوه نخورید. در زمان افزایش قند خون، بدن تلاش می کند قند اضافی را از بدن دفع کند و به همین دلیل، آن را در ادرار پمپاژ می کند. شما با مصرف آب بیشتر به دفع قند اضافی از بدن کمک می کنید.

از این روست که مبتلایان به قند خون بالا، همواره احساس تشنگی کرده و آب زیادی می نوشند تا به سیستم کلیوی خون در دفع قند اضافی کمک کنند.

پیاده روی کنید

اگر انسولین تزریق کرده اید و احساس تهوع نمی کنید، سعی کنید کمی قدم بزنید و راه بروید. هر گونه ورزش هوازی می تواند به تنظیم قند خون شما کمک کند. پیاده روی متعادل به مدت حدود 20 دقیقه در روز بعد از صرف غذا بین 20 تا 30 درصد به کاهش قند خون کمک می کند. 

با پیاده روی ساده، ماهیچه های بدن انرژی بیشتری استفاده می کنند و این انرژی موردنیاز را از سوخت حاصل از گلوکز به دست می آورند. در نتیجه، گلوکز کم تری در اطراف جریان خون باقی می ماند. اما توجه داشته باشید که ورزش کردن و پیاده روی زمانی به کاهش قند خون کمک می کند که انسولین در داخل بدن وجود داشته باشد. 

مترجم:پروانه غفاری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل