نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سازمان فضایی هند به دنبال ارسال مدارگرد به زهره ‌

به گزارش ایسنا، کی‌ران کومور، مدیر سازمان فضایی هند در مورد ماموریت‌های آینده این سازمان گفت: این سازمان در نظر دارد تا در کنار ماموریت دوم ارسال کاوشگر به مریخ، سایر فعالیت‌های فضایی از قبیل ارسال مدارگرد به زهره و حتی ارسال کاوشگر به شهاب سنگ‌های نزدیک را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه افزود: در واقع سیاره زهره نزدیک‌ترین همسایه زمین است و با توجه به فاصله مناسب، هنوز مطالعات کافی بر روی آن انجام نگرفته است.

دکتر ریجارد ویرما، نماینده ناسا در سازمان فضایی هند ضمن اشاره به اهداف مثبت این پروژه اظهار کرد: با توجه به همکاری‌های سازنده سازمان فضایی هند با ناسا، امیدواریم که همکاری‌های مشترک بین این دو سازمان گسترش یابد.

سیاره زهره مانند زمین از خاک و سنگ تشکیل شده و از نظر اندازه و جرم شباهت بسیاری به زمین دارد، هرچند که این سیاره از نظر شرایط جو و فعالیت‌های زیرزمینی تفاوت‌های بسیاری با زمین دارد.

به گفته مقامات ارشد سازمان فضایی هند، پروژه ارسال مدارگرد به زهره تنها توسط روسیه، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن صورت گرفته و به زودی سازمان فضایی هند نیز به جمع کشورهای پیشرفته فضایی می‌پیوندد.

همچنین دومین ماموریت ماه‌نشین سازمان فضایی هند نیز در سال‌های 2018 تا 2020 انجام می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل