دارویی که معادلات کرونا را بر هم می زند

به گزارش سیناپرس به نقل از nbcdfw، بعد از گذشته یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا در دنیا، تاکنون تنها داروی مورد تأیید برای درمان کرونا رمدیسیور بوده که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تأیید کرده است که آن هم تأثیر نسبی در درمان مبتلایان دارد. محققان در ژانویه 2020، رمدیسیور را درمان قابل قبولی برای درمانی ویروس کرونا اعلام کردند. 

این ترکیب دارویی موسوم به MPI8 به گونه ای طراحی شده که آنزیم خاصی را در ویروس SARS-CoV-2 مورد هدف قرار داده و از تکثیر ویروس جلوگیری می کند. هر چه ویروس کم تری در بدن فرد مبتلا وجود داشته باشد، فرآیند بهبودی او با سرعت بیشتری طی می شود و به طبع، علائم خفیف تری از کووید- 19 هم خواهد داشت.

مولکول MPI8 نه تنها در درمان ویروس اصلی کووید- 19 بسیار مؤثر است، بلکه در مقابل انواع ویروس های مهاجمی چون دلتا، بتا، آلفا و گاما هم اثربخشی بالایی دارد. محققان امیدوارند که بتوانند مطالعات پیش بالینی این دارو را تا پایان سال به اتمام برسانند و پس از آن به دنبال تأییدیه سازمان غذا و دارو برای آغاز آزمایش های بالینی روی انسان در اوایل سال 2022 اقدام خواهند کرد. 

محققان اعلام کرده اند که این دارو در حال حاضر تست های آزمایشگاهی خود را پشت سر می گذارد و در این آزمایش ها توانسته از تکثیر ویروس در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری کند.به گزارش سیناپرس،  سازندگان این دارو مدعی شده اند MPI8 در صورت موفقیت نهایی می تواند مؤثرترین سلاح دفاعی در برابر ویروس کرونا باشد و چنانچه به لحاظ بالینی تأیید شود، می تواند بازی را تغییر دهد.

به گزارش سیناپرس، با توجه به شیوع انواع جهش های جدید ویروس کرونا در دنیا، محققان دریافته هایشان اعلام کرده اند که این دارو می تواند در درمان کووید- 19 و دیگر بیماری های نقشی حیاتی داشته باشد. این داروی جدید در صورتی که وارد بازار شود گزینه بسیار خوبی برای درمان کرونا و انواع دیگر بیماری های تنفسی خواهد بود. 
 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا