انسان آماده اقامت در ماه در دهه آینده

چندی پیش سالگر چهل و ششمین سال فرود نخستین گام های انسان بر روی ماه در میان ستاره شناسان جشن گرفته شد و یاد و خاطره سفر شگفت انگیز آپولو 11 بار دیگر زنده شد. در کنار این موضوع بود که سازمان فضایی ناسا در اقدامی دست به انتشار نتایج مربوط به یک تحلیل و بررسی ویژه زد.

این تحلیل به بررسی شرایط زندگی انسان بر روی کره ماه می پرداخت و در نتایج آن پیش بینی شده است که انسان می تواند اندکی پس از ورود به دهه بعدی میلادی بعد به شرایط زندگی بر روی ماه دست پیدا کند.

این تحقیقات به صورت مستقیم توسط ناسا انجام نشده و توسط یکی از سازمان های تحت نظارت آن صورت گرفته است. فرایند این تحقیقات به منظور ایجاد یک مسیر و برنامه دقیق گام به گام برای رساندن بشر به زندگی بر روی ماه بوده است و به نظر می رسد که این پروژه نوید از آینده ای بسیار عجیب برای انسان ها داشته باشد.

بر اساس برنامه‌ های سازمان ناسا، انسان در سال 2017 می تواند دوباره به ماه بازگردد ولی این بار به جای یک انسان شاهد راه رفتن یک روبات بر روی این کره خواهیم بود. در این برنامه پیش بینی شده است که در سال 2018 شاهد نخستین گام های نصب یک ساختار تولید هیدروژن در این سیاره باشیم و در سال های 2019 و 2020 نیز این فرایند ادامه داشته و به تکامل برسد.

در ادامه نیز در سال 2021، ساخت و ساز بر روی این کره به کمک روبات ها آغاز خواهد شد و در پایان همان سال یعنی 2021 هم شاهد این خواهیم بود که نخستین انسان ها به ماه سفر خواهند کرد تا زندگی خود را بر روی این قمر کره خاکی آغاز کرده و نخستین گام ها برای مهاجرت از زمین برداشته شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا