تهیه نقشه چاقی با کمک توییتر

بدون شک یکی از معضلات دنیای امروزی ما و بیشتر، کشور های پیشرفته و صنعتی مربوط به کمبود زمان برای رسیدگی به امور شخصی است. در همین راستا نیز زمان مورد نیاز برای پختن غذا به کارهای دیگر اختصاص داده می شود. از سوی دیگر نیز بیشتر افراد نه زمان کافی و نه علاقه ای به انتظار برای آماده شدن غذای خود دارند که این امر موجب شده است تا فست فودها به شدت همه گیر بشوند.

از سوی دیگر با ظهور شبکه های اجتماعی، بسیاری از رفتارهای اجتماعی افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری به آنها قابل بررسی خواهد بود. گروهی از دانشمندان با بررسی این پدیده به سراغ استفاده از شبکه های اجتماعی برای بررسی شرایط چاقی رفته اند. در این فعالیت، نقشه گستردگی مشکل چاقی در ایالات متحده آمریکا به واسطه محتوای شبکه اجتماعی توییتر به دست آمده است.

این محققان با بررسی محتوای این شبکه به تخمینی از میزان کالری مصرف شده توسط افراد و میزان فعالیت های منجر به سوزانده شدن کالری در آنها دست زده اند. در نهایت با توجه به این آمار و ارقام، اطلاعاتی درباره میزان احتمال ابتلا به چاقی در هر منطقه به صورت مجزا بررسی شده است.

همچنین نوع غذای مصرفی افراد در هر منطقه مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده بود که چه نوع ماده خوراکی بیشترین میزان مصرف را دارا است که نتیجه این بخش نیز تا حد زیادی فاجعه بار بود زیرا بسیاری از مواد غذایی حاضر در صدر جدول ایالت های مختلف، در رده غذاهای غیر سالم رده بندی می شوند.

برای مطالعه این مقاله در قالب پی دی اف می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا