نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پوست شفاف با تغذیه مناسب

به گزارش سیناپرس، تغذیه را می توان کلید سلامت دانست و این موضوع در تمامی بخش های بدن انسان نمود داشته و قابل مشاهده است. به اعتقاد کارشناسان، تغذیه همچنین می تواند تاثیری مستقیم در سلامت پوست شما داشته باشد.

در این گزارش به بررسی ۵ ماده مغذی کلیدی که می تواند به شما در داشتن پوستی نرم ، درخشان و سالم کمک کند، می پردازیم:

امگا ۳ : اگرچه این ماده به طور معمول با سلامت مغز و قلب و کاهش فشار خون ارتباط دارد ، اما مصرف میزان کافی امگا ۳ می توانند التهاب را کاهش داده و پوست شما را مرطوب نگه دارند. امگا ۳ در ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، ماهی سالمون ، ماهی تن ، شاه ماهی و ساردین و همچنین در دانه کتان ، دانه های چیا و گردو یافت می شود. سعی کنید در برنامه غذایی خود میزان مناسب و کافی از امگا ۳ را بگنجانید.

ویتامین C:  بدن برای تولید کلاژن ، پروتئینی که به بهبود زخم ها کمک می کند ، به ویتامین C نیاز داشته و به طور کلی وجود این ماده برای تولید سلول های پوستی ضروری است. برخی از بهترین منابع ویتامین C عبارتند از : مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت و همچنین گوجه فرنگی ، انواع توت ها ، فلفل دلمه ای و کیوی.

ویتامین A: این ویتامین با ویژگی های آنتی اکسیدانی منحصر به فرد خود در تقویت رشد سلول های پوست ضروری است و می تواند از پوست در برابر آسیب های ناشی از تابش امواج  ماوراء بنفش  محافظت کند. به گفته متخصصان، مصرف ویتامین آ به ویژه در بهار و تابستان که شدت اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار شدید است، در سلامت پوست نقشی کلیدی دارد. مقادیر مناسبی از ویتامین A در سبزیجات سبز رنگ و دارای برگ (شامل کلم بروکلی) ، هویج ، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی وجود دارد.

ویتامین E: این ویتامین نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده  و می تواند از پوست شما در برابر آسیب امواج ماورا بنفش محافظت کند. کمبود ویتامین E همچنین با خشکی پوست ارتباط دارد.  غذاهای غنی از ویتامین E شامل بادام ، فندق و کره بادام زمینی هستند. البته روغن های گیاهی ، از جمله روغن  آفتابگردان و جوانه گندم  نیز منابع خوب دیگری برای مصرف این ویتامین به شمار می روند.

روی یا زینک : این ماده معدنی یک عنصر مغذی ضروری برای بهبود زخم های ایجاد شده و حفظ سلامت پوست است. لوبیای پخته و گوشت قرمز از جمله منابع غذایی خوب دارای روی هستند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل