نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پنج ماده غذایی که دشمن سلامتی است

به گزارش سیناپرس، نتایج  یک مطالعه جدید که توسط تیمی از پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام شده نشان می دهد که خوردن یک هات داگ می تواند ۳۶ دقیقه از عمر شما کم کند. در این مطالعه به بررسی مواد غذایی مضر و تاثیرات مخرب آن بر بدن انسان پرداخته شده و در ذیل، پنج غذای اصلی که برای سلامتی شما مضر هستند را معرفی می کنیم.

گوشت های فرآوری شده

به نظر می رسد بسیاری از غذاهای خوشمزه می توانند باعث انواع سرطان ها شوند. هنگام خوردن ساندویچ  های خوش آب و رنگ  به یاد داشته باشید که گوشت های فرآوری شده با سرطان معده و روده ارتباط مستقیمی دارد . از سوی دیگر اگرچه کباب، استیک و پخت هر نوع گوشت روی ذغال داغ دارای  طعمی فوق العاده خواهد بود اما این روش پخت نیز باعث آزاد شدن مواد مضری می شود که می توانند باعث سرطان لوزالمعده و پروستات شوند.

کربوهیدرات ها را حذف نکنید

به خاطر داشته باشید به طور کلی کربوهیدرات ها برای سلامتی انسان مضر نیستند ، متاسفانه بسیاری از رژیم های غذایی به افراد توصیه می کند کربوهیدرات را از رژیم خود حذف کنند. مطالعات متعددی نشان می دهد  خوردن مقادیر متناسب کربوهیدرات از جمله سیب زمینی ، برنج و ماکارونی می تواند وزن را کاهش داده و برای افزایش طول عمر بدن مفید هستند.به گزارش سیناپرس،البته مصرف زیاد کربوهیدرات ها نیز با چاقی ارتباط مستقیم داشته و می تواند باعث برجستگی شکم شما شود. چندی پیش نتایج مطالعه ای در مجله بهداشت عمومی Lancet ، منتشر شد که نشان می دهد خوردن مقدار متعادل کربوهیدرات ها می تواند عمر شما را تا چهار سال افزایش دهد.

به نوشابه فکر نکنید

نوشیدنی های گازدار همیشه با تغذیه ناسالم ارتباط داشته اند. پژوهش های فراوانی نشان دهنده پیوندهای مربوط به بیماری های قلبی  و مصرف نوشابه های قندی و گاز دار است. به گزارش سیناپرس، متاسفانه این محصولات بازار بسیار گرمی داشته و این نوشیدنی ها دارای تنوع زیادی در  سوپرمارکت ها و رستوران ها هستند. توصیه می کنیم مصرف نوشابه ها و به طور کلی نوشیدنی های شکر دار را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کنید.

هله هوله نخورید

یک قاعده کلی را در نظر بگیرید: همه هله هوله ها مضر هستند. حال این غذای مضر می تواند چیپس و پفک باشد یا مرغ سرخ شده یا غذای آماده کنسروی که باید در ماکروویو گرم کنید. متاسفانه سبک زندگی مدرن باعث شده تا بسیاری از افراد این نوع رژیم غذایی را دنبال کنند.

نمک را با احتیاط مصرف کنید

تعداد افرادی که نمکدان را به محض رسیدن بشقاب غذا به میز مورد استفاده قرار می دهند کم نیست. متاسفانه بسیاری از مردم جهان بدون چشیدن غذا، به آن نمک اضافه می کنند. درست است که بدن شما برای زنده ماندن به نمک  نیاز دارید ، اما مصرف زیاد این ماده غذایی به طور جدی کشنده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: english.alarabiya

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل