نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توضیحات مدیر منطقه ای کمپانی اتریش در خصوص کاشت پروتز گوش میانی

به گزارش ایرنا مدیر منطقه ای کمپانی MED-EL اتریش در ایران چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز گفت: این دستگاه 16 سال پیش برای نخستین بار به بازار معرفی شد و مخترع آن در اتریش از هر دو گوش دچار مشکل شنوایی بود.

مارکوس بارتا افزود: تا کنون بیش از یک هزار بیمار به روش کاشت پروتز گوش میانی در جهان درمان شده اند.

وی ادامه داد: این پروتز اولین دستگاهی است که از روش ارتعاشی برای درمان مشکل ناشنوایی استفاده می کند.

بارتا اظهار کرد: یکی از مزایای این دستگاه این است که بیمار بعد از جراحی در صورت استفاده نکردن از آن به آسیب شنوایی ناشی از جراحی دچار نمی شود.

مدیر منطقه ای کمپانی MED-EL اتریش در ایران تصریح کرد: در سال های گذشته چهار عمل در تهران با دستگاه به روش قدیمی انجام شده است اما جدیدترین کاشت پروتز گوش میانی در خوزستان انجام شده است.

وی گفت: بیمارانی که عمل کاشت را انجام می دهند با انجام MRI با تستهای بالا یعنی وضوح بالا مشکل پیدا می کنند.

بارتا با اشاره به اینکه قرار نیست سمعک های مرسوم کنار گذاشته شود اضافه کرد: سمعک های مرسوم همیشه بیشترین متقاضی را دارند ولی برای افرادی که نمی توانند از سمعک استفاده کنند این پروتز پیشنهاد می شود.

مدیر منطقه ای کمپانی MED-EL اتریش در ایران خاطرنشان کرد: این دستگاهها در دنیا زیر پوشش بیمه هستند و امید است در ایران نیز بیمه آن محقق شود.

وی در خصوص تکنولوژی این پروتز گفت: این دستگاه برای افراد کم شنوا که سمعک نمی تواندبه آنها کمک کند به عنوان یک وسیله ارتعاشی به صورت مستقیم بر روی استخوانچه ها قرار داده می شود و به صورت یک وسیله محرک، شنوایی را تقویت می کند.

مارکوس بارتا، مدیر منطقه ای کمپانی MED-EL اتریش در ایران به عنوان ناظر عمل جراحی کاشت پروتز گوش میانی به روش جدید برای نخستین بار در کشور در اهواز روز چهارشنبه در این عمل جراحی حضور پیدا کرد.

این عمل که برای اولین بار در ایران روز چهارشنبه دربیمارستان امام خمینی اهواز انجام شد بر روی یک مرد 51 ساله با موفقیت انجام گرفت. 
 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل