نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت مقدمه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی در نشست خبری مشترک با مارگارت چان ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در وزارت بهداشت افزود: افتخار می کنیم که اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و همکاری جدی و موثر سازمان بهداشت جهانی را به همراه داشته است.

وزیر بهداشت گفت: مهمترین نتایج طرح تحول نظام سلامت پوشش بیمه همگانی ، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت است که همه این اقدامات زیرساخت های لازم برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را فراهم می کند که قطعا در سال های آینده به موفقیت های بالاتری دست پیدا می کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت همواره از کمک های تکنیکی سازمان بهداشت جهانی استفاده کرده و علاوه بر حضور کارشناسان وزارت بهداشت در کارگاه های آموزشی سازمان بهداشت جهانی خود بنده نیز در برنامه های بین المللی این سازمان شرکت می کنم.

وزیر بهداشت گفت: یکی از زمینه های جدید همکاری وزارت بهداشت با سازمان بهداشت جهانی اجرای سند ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است که با توجه به اینکه این بیماری ها مهمترین عامل مرگ ایرانیان در کشور است اهمیت زیادی دارد.

هاشمی افزود: خوشحالیم که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ایران با اجرای طرح تحول نظام سلامت در مسیر درستی حرکت می کند و این همان مسیری است که نظام های موفق سلامت در دنیا طی کرده اند که امیدواریم در ادامه این مسیر بیش از گذشته از حمایت سازمان های بین المللی بهره مند شویم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل