نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان کرونا به دلیل جهش های ژنتیکی سخت تر شد

به گزارش سیناپرس، بیش از یک سال و نیم است که ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته و تاکنون باعث مبتلا شدن میلیون ها نفر شده است. متاسفانه علی رغم کشف و ساخت واکسن های مختلفی برای این بیماری، هنوز روش درمانی قطعی برای کووید ۱۹ یافت نشده و از سوی دیگر ظهور جهش های ژنتیکی متعدد سبب شده است که تاثیرگذاری واکسن ها نیز کاهش پیدا کرده و هر روز شاهد ظهور گونه ای جدید از این ویروس هستیم. 

 در همین رابطه میخائیل موراشکو (Mikhail Murashko)، وزیر بهداشت روسیه روز پنج‌ شنبه در یک مصاحبه خبری اظهار داشت: «در این زمان، ما شاهد ظهور انواع جدیدی از ویروس کرونا هستیم. در حال حاضر، نه تنها افراد مسن به نوع شدید کرونا بیمار می شوند، بلکه افراد جوان نیز به نوع شدید و خطرناک مبتلا می شود و در نتیجه خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ بالا می رود. به گزارش سیناپرس،  این شرایط باعث شده است تا درمان این بیماری دشوارتر شده و ظاهرا ویروس کرونا نسبت به انواع اولیه آن عفونی تر شده است. متاسفانه این موضوع محدود به گستره جغرافیایی خاصی نبوده و  در سراسر جهان رخ داده است.»

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد که قطع زنجیره انتقال از طریق واکسیناسیون برای جلوگیری از جهش های بیشتر ویروس کووید ۱۹ ضروری است. وزیر بهداشت روسیه در تکمیل توضیحات خود در این مورد گفت: « برای متوقف شدن گسترش و جهش ویروس کووید ۱۹، ما باید زنجیره انتقال آن را قطع کنیم. در حالی که تنها با محدود کردن تماس ها می توانیم به این هدف برسیم.  به نظر می رسد در حال حاضر واکسیناسیون، راهی بسیار موثرتر و قابل اطمینان تر از دیگر روش ها باشد.»

به اعتقاد موراشکو در حال حاضر باید در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، فاصله گیری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و شستن مرتب دست ها، با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کووید ۱۹ می توان زنجیره انتقال را قطع کرده که در نتیجه آن، میزان موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر هم کاهش پیدا خواهد کرد و همچنین به این ترتیب می توان از جهش های بیشتر این ویروس کشنده جلوگیری کرد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل