نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاشت پروتز گوش میانی در اهواز انجام شد

دکتر نادر صاکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درمحل بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز گفت: در این روش درمانی که برای درمان کم شنوایی های انتقالی و حسی – عصبی کاربرد دارد پروتز درون گوش میانی بیمار کاشته می شود که به بیمار کمک می کند تا صداهایی را که قبل از عمل از شنیدن آنها محروم بود به راحتی بشنود.

وی افزود: این روش درمانی علاوه بر تمام مزیتهای سمعک های موجود از لحاظ ظاهری نیز به گونه ای طراحی شده که برای بیماران کاملا ایده آل است.دکتر صاکی ادامه داد: پیش از این تعداد بسیار اندکی پروتز کاشت گوش میانی در ایران انجام شده بود اما جراحی کاشت گوش میانی با پروتزهای جدید و با روش جراحی جدید برای نخستین بار در ایران و در شهر اهواز بر روی یک مرد 51 ساله کم شنوا انجام شد.

رییس مرکز کاشت حلزون خوزستان تصریح کرد: مرکز کاشت حلزون شنوایی استان که با هدف کمک به بیماران کم شنوا و ناشنوا در سال 1392 تاسیس شده بود تا کنون با انجام عمل کاشت حلزون بر روی 120 کودک ناشنوا و موفقیت صد در صد توانسته است کمک شایانی به کم شنوایان و ناشنوایان جنوب غرب کشور ارائه دهد و از این پس با اتکا به دانش جدید و کاشت پروتز گوش میانی، امکان ارائه خدمت به طیف بسیار وسیع تری از کم شنوایی ها به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: مرکز کاشت حلزون شنوایی استان علاوه بر پوشش استان های مجاور مانند لرستان، ایلام، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد، در جهت توریسم درمانی خدمات را به کشور عراق نیز ارائه می دهد. دکتر صاکی اظهار کرد: این عمل با حضور مارکوس بارتا 'markus barta'، مدیر منطقه ای کمپانی MED-EL اتریش در ایران که برای نظارت بر جراحی از اتریش به اهواز سفر کرده است و همچنین دکتر مسعود متصدی از دانشگاه تهران انجام شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل