نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فشار کاری روی وکلای زن بیشتر است

به گزارش سیناپرس، محققان گزارش می دهند که زنان نیز به دلیل فرسودگی شغلی و مشکلاتی که در این شغل متحمل می شوند، به احتمال زیاد حرفه وکالت را ترک می کنند. یافته های جدید نشان می دهد که عوامل مرتبط با کار بر میزان بالای استرس، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و فرسودگی وکلا، بسته به جنسیت، متفاوت است.

بیش از نیمی از وکلای زن یعنی ۵۶ درصد افراد بررسی شده در این مطالعه، به مشروبات الکلی و یا اعتیاد روی می آورند در حالی که ۴۶ درصد از وکلای مرد دچار چنین وضعیتی می شوند. علاوه بر این، ۳۴ درصد از وکلای زن در مقایسه با یک چهارم مردان، به مصرف خطرناک مشروبات الکلی روی می آورند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا از اعضای انجمن وکلای کالیفرنیا برای بررسی عوامل مرتبط با کار که ممکن است استرس، سوء مصرف الکل، اعتیاد و فرسودگی را پیش بینی کنند، نظرخواهی کردند.

در مجموع دو هزار و ۸۶۳ زن و مرد که در حال حاضر در زمینه وکالت و رشته حقوق مشغول به کار هستند به این نظرسنجی پاسخ دادند که به طور تصادفی برای ۸۰ هزار  نفر از اعضای وکلای شرکت کننده ارسال شد. در این مطالعه زنان بیش از نیمی از نمونه نهایی را شامل می شدند.

به گزارش سیناپرس، به طور کلی، نتایج نشان داد که مردان و زنان در مورد شیوع استرس، سوء مصرف مواد، فرسودگی ذهنی و جسمی و همچنین میزان عوامل محیط کار در ایجاد مشکلات متفاوت هستند. دوسوم پاسخ دهندگان گزارش کردند که بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند. تقریباً یک چهارم آنها به طور متوسط بیش از ۵۱ ساعت در هفته کار می کردند. وکلای جوان دو تا چهار برابر بیشتر از همکاران مسن تر خود میزان استرس متوسط یا زیاد را گزارش کردند.

بر اساس گفته های دکتر جاستین آنکر (Justin Anker) از دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، تعهد بیش از حد در کارهم برای مردان و هم برای زنان با استرس همراه بود اما این رابطه برای زنان قوی تر بود. سی درصد از پاسخ دهندگان از نظر مصرف مشروبات الکلی خطرناک تشخیص داده شدند، اگرچه تنها دو درصد از آنها با اختلال مصرف الکل همراه بودند و زنان در مقایسه با مردان به نسبت قابل توجهی بیشتر به مصرف خطرناک مشروبات الکلی روی می آوردند. 

یافته ها همچنین نشان می دهد که بیشتر زنان (۲۴ درصد) نسبت به مردان (۱۷ درصد) به دلیل مشکلات روحی روانی، فرسودگی شغلی یا استرس به ترک شغل خود فکر کرده اند. علاوه بر این، زنانی که درگیری کاری و خانوادگی بالایی داشتند چهار و نیم برابر بیشتر احتمال ترک کار و شغل خود را داشتند، در حالی که احتمال ترک شغل در مردان دارای تعهد بالای کاری، بیش از دو برابر بود.

دکتر آنکر در این رابطه می گوید: مردانی که امتیاز بالایی در مقیاس درک شده از نظر ارتقاء دریافت کرده اند، دو نیم برابر کمتر احتمال ترک شغل را داشته اما هیچ ارتباطی بین این دو مورد برای زنان وجود ندارد.

پاتریک کریل (Patrick Krill)، از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی می افزاید: این یافته های روشن، سطوح نگران کننده ای از ناراحتی در حرفه وکالت را نشان می دهد، مهمترین آنها برای زنان است اما همچنین نشانگرهای حیاتی برای مسیر پیشرفت را فراهم می کند. به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش ها و نتایج حاصل از آن در مجله PLOS One منتشر شده و قابل دسترس است. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل