نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ژن هایی که فرایند تفکر را کنترل می کنند

دانشکده پزشکی دانشگاه میسیسیپی در ایالات متحده آمریکا شاهد یک کشف بسیار بزرگ بوده است. متخصصان این مرکز در تحقیقات خود توانسته اند برای نخستین بار ژن مسئول رسیدگی به تحلیل اطلاعات در مغز را کشف کرده و دریابند که فرایند تفکر در ذهن انسان به چه ترتیب انجام می شود.

دکتر تام موزلی به عنوان یکی از کلیدی ترین اعضای این تحقیقات دراین زمینه می گوید: از نظر علمی همه دانشمندان می دانند که تغییرات و تفاوت های ژنتیکی موجب ایجاد تفاوت در توانایی انسان های مختلف در تمرکز بر روی تحلیل مسائل مختلف و مواردی مانند تفکر و یا سرعت بازیابی و تحلیل اطلاعات می شود.

این دانشمند که از این یافته بسیار هیجان زده است درباره نتایج تحقیقات می گوید: با تمامی این تفاسیر ژن هایی که مسئول این امر هستند برای دانشمندان ناشناخته بوده اند به همین دلیل نیز هدف تیم تحقیقاتی ما این بود که بتوانیم این ژن ها را شناسایی کنیم و در نهایت نیز موفق به کشف این ژن ها شدیم.

در این تحقیقات دانشمندان به بررسی اطلاعات 30 هزار فرد بالای 45 سال پرداخته و اطلاعات مربوط به ساختار ژنتیکی این افراد که از 12 کشور مختلف بودند را تحلیل کرند که درنهایت موفق به کشف آثاری از تغییراتی در برخی از ژن های خاص شدند که مسئولیت این تغییرات را برعهده داشتند.

همچنین برای تائید این اطلاعات نیز این تیم تحقیقات به بررسی اطلاعات به دست آمده از بانک های ژنتیکی پرداخته و تعداد 2 و نیم میلیون مورد دیگر را نیز با اطلاعات کسب شده از نمونه های اولیه مقایسه کردند که این نتایج بار دیگر نتایج آزمایش های اولیه را تائید کردند.

نتایج این تحقیقات در ژورنال بین المللی روانشناسی مولکولی (Molecular Psychiatry) ثبت شده و در پاییز امسال به چاپ خواهد رسید.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل