نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فسیل انسان 100 هزار ساله پیدا شد

روز گذشته سازمان آثار تاریخی و باستان شناسی چین به طور رسمی خبر از کشف بقایای فسیل شده دو انسان باستانی در این کشور داد . بر اساس این گزارش ، این فسیل ها در استان هنان Henan واقع در مرکز چین کشف شده است . بررسی های کارشناسان نشان می دهد که این فسیل ها به گونه ای خاص از انسان های اولیه با نام انسان ژوچانگ Xuchang man  تعلق دارد . در همین زمینه لی ژان یانگ Li Zhanyang سرپرست تیم باستان شناسانی که در حال بررسی و مطالعه این فسل ها هستند اعلام کرد : " این برای نخستین بار است که باستان شناسان دواستخوان  فسیل شده سالم انسان ژوچانگ را به دست می آوردند . این فسیل ها در نزدیکی شهر امروزی ژوچانگ کشف شده اند . بر اساس مطالعات انجام شده ، هر دو قطعه استخوانی متعلق به یک نفر است . البته در سال 2007 میلادی نیز در این منطقه دو جمجمه از این نوع از نژادهای انسانی کشف شده بود . "

بر اساس گزارشی که در رابطه با پژوهش های این محوطه منتشر شده است ، منطقه فوق الذکر از نظر دارا بودن فسیل ها و آثار باستانی ، بسیار غنی بوده و تا کنون بیش از یک هزار فسیل مختلف انسانی و حیوانی در این محوطه شناسائی شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که پژوهش های مرتبط با این بقایای فسیل شده از سوی تیمی مشترک از سوی سازمان آثار تاریخی و باستان شناسی چین ( استان هنان ) ، موسسه زیست دیرینه شناسی مهره داران institute of vertebrate paleontology و مرکز دیرین انسان شناسی وابسته به آکادمی علوم چین paleoanthropology of the Chinese Academy of Sciences  ، در حال پیگیری است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل