چگونه سریع تر زبان خارجی یاد بگیریم؟

به گزارش سیناپرس، آموختن یک زبان خارجی می تواند کلید ورود به دنیای جدیدی باشد و امروزه در تعریف سواد، یکی از مولفه های مهم، داشتن دانش در یک زبان خارجی است. اهمیت زبان آموزی در حدی است که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: یک زبان جدید، یک زندگی جدید است. در این میان اما بسیاری از افراد یادگیری یک زبان خارجی را کار دشواری دانسته و با آن مشکل دارند. در این گزارش می خواهیم بررسی کنیم که بهترین روش های یادگیری زبان کدامند؟

به باور متخصصین این حوزه، کلید اصلی یادگیری زبان خارجی، زمان است. در حالت ایده آل برای یادگیری یک زبان جدید به صدها ساعت زمان نیاز دارید و سپس برای استفاده از آن، به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت. در این میان داشتن ممارست و تمرین ضروری است که این تمرین باید منظم و مکرر باشد. به گزارش سیناپرس، مطالعات متعددی نشان داده است که غوطه ور شدن در یک زبان و نه صرفاً یادگیری کلمات و دستور زبان، بهترین راه برای یادگیری آن است. خواندن مجله، تماشای تلویزیون و گپ زدن با افرادی که زبان مد نظر شما زبان مادری آن ها است نیز این یادگیری را در مغز شما تقویت می کند.

متأسفانه، هیچ تحقیق قطعی، بهترین زمان از روز را برای یادگیری زبان خارجی جدید مشخص نکرده است. این موضوع کاملا شخصی بوده و ممکن است شما در ساعات صبح عملکرد بهتری داشته باشید و شخص دیگری در ساعت بعد از ظهر زبان را بهتر یاد بگیرد.
مهمترین مانع یادگیری زبان، ترس از صحبت کردن است زیرا برخی تحقیقات نشان می دهد بزرگسالانی که بیش از حد، جملات خود را تجزیه و تحلیل می کنند در انتخاب قوانین ظریف یک زبان مشکل دارند.

به یاد داشته باشید، ضروری نیست که شما زبان جدید را مانند زبان مادری خود صحبت کنید. درک کردن زبان، کلید اصلی و مهمترین موضوع یادگیری زبان جدید محسوب می شود.

چقدر طول می کشد تا به یک زبان جدید تسلط پیدا کنید؟

تاکنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده و  دامنه تخمین ها نشان می دهد یادگیری یک زبان جدید نیازمند تمرین برای ۴۰۰ تا ۲ هزار ساعت است. البته این موضوع به طور کامل به فرد یادگیرنده بستگی دارد.

پژوهش ها همچنین نشان داده اند که دو زبانه بودن می تواند به شما در یادگیری زبان جدید کمک کند. این موضوع حتی در مورد زبان هایی که هیچ ارتباط ذاتی با یکدیگر ندارند نیز صدق کرده و برخی از زبان شناسان نیز نظریه ای مطرح کرده اند که بر اساس آن تفاوت هایی بین مغز افرادی که بیش از یک زبان صحبت می کنند و افراد یک زبانه وجود دارد. با این حال، هنوز مطالعات انجام شده توسط متخصصان علوم اعصاب در این مورد روشن نیست و پژوهشگران هنوز توافق کامل ندارند که آیا زبان های مختلف با هم در یک منطقه از مغز ذخیره می شوند یا به طور جداگانه در مغز قابل دسترسی هستند.

سخت ترین زبان برای یادگیری چیست؟

بسیاری از مردم اعتقاد دارند یادگیری زبان های  روسی، عربی یا ژاپنی دشوارتر از سایر زبان ها است. با این حال، همه چیز در این زمینه کاملاً ذهنی است زیرا قدرت یادگیری افراد در مورد زبان های مختلف، متفاوت بوده و ممکن است شما یک ترجیح طبیعی عصبی نسبت به زبان های نزدیک به زبان خود داشته باشید.
با این وجود، پردازش زبان هایی با آوایی کاملاً متفاوت در مغز، دشوارتر خواهد بود. به عنوان مثال، زبان هایی مانند تایلندی، چینی یا ویتنامی برای تشخیص معنای واژگانی یا دستوری از لحن و تغییر حالت صدا استفاده می کنند. در این زبان ها اساساً، تلفظ کلمات می تواند معنی آنها را تغییر دهد. به عنوان مثال، کلمه da در زبان چینی بسته به لحن ادا شده، می تواند به معنای حلق آویز کردن چیزی، پاسخ دادن، ضربه زدن یا بزرگ باشد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus
 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا