با محصول مشترک آئودی و پورشه آشنا شوید

به گزارش سیناپرس، محصول جدید آئودی که بر پایه پلتفرم مشترک این مجموعه با شرکت خودروسازی پورشه موسوم به Premium Platform Electric (PPE)  طراحی شده، وارد مرحله آزمایش جاده ای شد. 

آئودی E-tron بر اساس یک نسخه اصلاح شده تولید شده و یکی از پرچمداران محصولات الکتریکی این شرکت  به شمار می رود. نمونه های اولیه این خودرو در منطقه  اینگولشتات ساخته خواهد شد. جایی که آئودی در آن یک مرکز تولید جدید باتری های خودرو و توسعه تجهیزات مرتبط با خودروهای الکتریکی دیگر نیز تاسیس کرده است.

گفتنی است این خودرو به عنوان خواهر خوانده نسخه الکتریکی پورشه ماکان معرفی شده و  تقریباً به همان شکلی که سوپر سالن جدید آئودی یعنی E-tron GT طراحی شده، دیده می شود. البته هر دوی این خودروها قرار است به طور رسمی در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند اما شواهد نشان می دهد احتمالا پورشه چند ماه زودتر از آئودی به خریداران تحویل داده شود.

این محصول شاسی بلند بر پایه  پلتفرم J1  ساخته می شود که برای مدل های پورشه  Taycan و آئودی E-tron GT  مورد استفاده قرار گرفته و می توان ادعا کرد برای مدل های لوکس دو شرکت طراحی شده اند. به گزارش سیناپرس،البته هر دوی این محصولات در فرم های کم حجم و الکتریکی خواهند بود.
شرکت پورشه تأیید کرده است که در کنار مدل های جدید الکتریکی، مدل پورشه ماکان دارای موتور بنزینی نیز همچنان ساخته و ارائه خواهد شد و احتمالا این موضوع در مورد آئودی نیز صدق کند. آئودی در پی تجربه موفق محصول E-tron در مدل های Q6 ، Q5 تلاش می کند راه را برای موفقیت محصول جدیدش هموار کند. 

هم اکنون نمونه پر فروش Q5 که به تازگی فیس لیفت شده و با پیشرانه های هیبریدی ملایم و پلاگین در دسترس است به سیاست های به حداقل رساندن تأثیر میانگین انتشار محصولات آئودی کمک کرده و احتمال داده می شود تولید آن تا سال ۲۰۲۴ نیز ادامه داشته باشد . البته هنوز مشخص نیست که آیا آئودی در حال برنامه ریزی برای تولید نسل سوم Q5 است یا اینکه قصد دارد آن را به طور کامل با Q6 E-tron جدید خود جایگزین کند.
به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات فنی موجود، Q6 E-tron با توجه به ماهیت پلتفرم خود ، تمرکز عملکردی واضح تری نسبت به خودروهای احتراقی فعلی خواهد داشت. قدرتمندترین نوع این محصول، احتمالاً باید حدود ۵۹۰ اسب بخار توان داشته باشد. این پلت فرم همچنین دارای قابلیت شارژ ۸۰۰ ولت است که به خودرو اجازه می دهد با یکبار شارژ کامل، حدود ۴۸۰ کیلومتر حرکت کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا