نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاثیر مرگ سلول های مغزی بر رفتار تهاجمی

گروهی از دانشمندان صرب در تحقیقات خود به ریشه های رفتار تهاجمی پرداخته اند. این دانشمندان در این روند به بررسی ساختار مغزی موش ها دست زده اند و موش هایی که دارای رفتار تهاجمی بوده اند را با موش هایی آرام مقایسه کرده و به بررسی و نظارت دقیق بر مغز این دو گروه پرداختند.

در این تحقیقات  مشخص شده است که از دست رفتن سلول های مغزی می تواند به صورت مستقیم بر روی میزان بروز رفتارهای تهاجمی در موش ها تاثیر داشته باشد. در این آزمایش ها مشخص شد که موش هایی که تعداد بیشتری از سلول های مغزی آنها در طی پدیده هایی مانند Neurodegeneration از بین رفته بود، رفتارهایی به مراتب خشونت بار تر و تهاجمی تر را نسبت به موش هایی که از نسبت کمتر مرگ سلول مغزی رنج می بردند از خود نشان می دادند.

حال این تیم تحقیقاتی قصد دارند تا از نتایج این تحقیقات برای شروع تحقیقات تکمیلی و مهم تری استفاده کننده که به بررسی ساختار مشابه در مغز انسان ها خوهد پرداخت و به این ترتیب می توان انتظار داشت که در صورت تکرار همین فرایند در مغز انسان، بتوان با یافتن راهکارهای مناسب برای جلوگیری از مرگ سلول های مغزی، رفتارهای تهاجمی را کنترل کرد. البته این تیم تحقیقاتی تاکید دارند که این تحقیقات هنوز به سال های متوالی فعالیت نیاز خواهد داشت و نتایج آن به سادگی و به صورت سریع انجام نخواهد شد.

جالب است بدانید که در طی فرایند این تحقیقات، موش های مورد آزمایش در 75 نسل متوالی مورد نظارت و تحلیل قرار داشتند و عملا این پژوهش برای مدت زمان بسیار طولانی توسط این تیم تحقیقاتی در جریان بوده است و شروع این تحقیقات به 40 سال پیش باز می گردد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل