سویه دلتای کرونا در ۹۶ کشور شیوع یافته است

به گزارش سیناپرس، طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این سویه ویروس کووید ۱۹ اکنون در ۹۶ کشور مختلف جهان مشاهده شده است. آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد نیز نوع دلتا را به عنوان قابل انتقال ترین گونه از بین انواع شناسایی شده ویروس کرونا تا امروز توصیف کرده است.

این سازمان در آخرین به روزرسانی خود که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که نوع دلتا حدود ۵۵ درصد قابل انتقال تر از نوع آلفا است که در ابتدا در انگلیس شناسایی شده بود. این سازمان همچنین هشدار داد که نوع دلتای ویروس کرونا به سرعت در سطح جهانی گسترش یافته و  به زودی به نوع غالب و اصلی تبدیل خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین با تأیید ماهیت مسری بودن نوع دلتا، اخیراً افراد واکسینه شده را نیز به استفاده از ماسک و سایر اقدامات ایمنی ترغیب کرده است. دکتر ماریانژلا سیمائو، دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، طی یک جلسه مطبوعاتی گفت که مردم فقط به دلیل واکسینه شدن کامل نمی توانند احساس امنیت کنند  آنها هنوز هم باید از خود محافظت کنند.

به گزارش سیناپرس، این متخصص در ادامه توضیحات خود تاکید کرد: واكسن به تنهایی مانع از انتقال ویروس در بین مردم می شود اما در عین حال مردم باید همچنان از ماسک استفاده کرده و با  حضور در فضاهای تهویه شده، رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله گیری فیزیکی و جلوگیری از ازدحام جمعیت به مراقبت از خود ادامه دهند.

انتشار نوع فوق مسری دلتای ویروس کرونا، مقامات بهداشتی در سراسر جهان را مجبور به اعمال قرنطینه و صدور اخطارهای جدید برای مردم می کند. تخمین زده می شود که نوع دلتا بیش از یک چهارم موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده باشد. به گزارش سیناپرس، براساس آمارهای موجود، سویه بسیار قابل انتقال کرونا تقریباً در تمامی قاره ها مشاهده شده و تنها در ایالات متحده بیش از ۲۶ درصد از کل موارد تایید شده در کشور را تشکیل می دهد.

برخی از کارشناسان معتقدند که نوع  دلتای کرونا اگرچه افراد واکسینه شده را نیز مبتلا می کند اما این گروه از مردم به طور خفیف به کرونا مبتلا شده و خطر اصلی متوجه افراد و جوامعی است که واکسینه نشده باقی مانده اند.

دکتر پیتر هوتز، رئیس دانشکده ملی طب گرمسیری در کالج پزشکی بیلور، با تاکید بر اختلاف شدید بین مناطق با میزان واکسیناسیون کم و زیاد، تاکید کرد که استفاده از ماسک برای پیشگیری از نوع دلتا بسیار اهمیت دارد.

در خاتمه گفتنی است سازمان بهداشت جهانی، نوع دلتا را به عنوان یک نوع نگران کننده طبقه بندی کرده و از آنجا که این نوع ویروس دارای دو جهش است، از آن به عنوان جهش مضاعف نیز یاد می شود که خطر بسیار زیادی را متوجه جوامع می کند.

 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا