نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی تفاوت های فرهنگی جوامع اولیه

پژوهش های جدید باستان شناسان روی ابزارهای سنگی کشف شده با قدمت 71 هزار سال که از دو محوطه باستانی سیبودا Sibudu و بلوموبوس Blombos در آفریقای جنوبی به دست آمده اند ، نشان می دهد که ساکنان این دو منطقه علی رغم اینکه از نظر جغرافیائی در دو محوطه مختلفی به فاصله 960 کیلومتر زندگی می کرده اند ؛ از تکنیک های یکسانی برای ابزار سازی استفاده کرده ابزارهای سنگی مشابهی داشتند . در این میان  تنها جنس مواد اولیه به کار رفته برای ساخت ابزارهای سنگی در این جوامع ، متفاوت بوده است .

در این مطالعات ، لین وادلی Lyn Wadley از دانشگاه ویتواترسند University of the Witwatersrand  به همراه یک تیم از دانشمندان بین المللی ، اقدام به آزمایش و بررسی دو نمونه از ابزارهای دوران سنگ در خلیج استیل Still Bay و منطقه هاوینسون پورت Howiesons Poort کردند . دو مجموعه از ابزار های هاوینسون پورت  در یک الگوی مشابه که ممکن است از لحاظ اجتماعی با آموزش و آموزش کلامی منتقل گردد، ساخته شده بودند . مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد که تفاوت های موجود در روش ساخت و تکنیک های ابزارهای ساخته شده توسط دو اجتماع فوق ف نشان دهنده عدم ارتباط بین آن ها است .

لین وادلی در این رابطه اعلام کرد : " این بررسی ها نشان می دهد که شباهت های فرهنگی در ساخت ابزار های سنگی در سراسر آفریقای جنوبی وجود داشته و با استفاده از آن ها می توان تفاوت ها و شباهت های این مردم را بررسی کرد . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل