لاغری با این غذاها راتجربه کنید

کافی است که فقط یک بار در خیابان های شهر خود قدم بزنید، به راحتی می توانید اضافه وزن و چاقی و داشتن شکم و پهلو را در بیشتر افراد مشاهده کنید. در قدیم با اینکه زندگی مردم خیلی با تکنولوژی همسو نبود؛ اما تحرک افراد بالا بود و از این رو نرخ چاقی و اضافه وزن پایینی در کشور وجود داشت.

با ورود تکنولوژی و انجام شدن سریع کارها با کامپیوتر، دیگر افراد نیازی به بیرون ندارند و تمامی فعالیت های خود را پشت دستگاه و بر روی صندلی انجام داده که این باعث عدم تحرک و در نتیجه اضافه وزن خواهد شد.

خوردن غذاهای رژیمی، خودداری کردن از غذاهای فست و فودی پرکالری و  ورزش کردن بهترین راه برای کنترل وزن و جلوگیری از شکم آوردن و چاقی است. متاسفانه بسیاری از افراد در تعیین غذاهای رژیمی دچار اشتباه می شوند و غذاها و میان وعده هایی را انتخاب می‌کنند که نه تنها هیچ خاصیت غذایی ندارد، بلکه پر از کالری و چربی است و بیشتر باعث چاقی آن ها می شود. در ادامه ما قصد داریم تا چند غذای رژیمی کنترل کننده کنترل وزن و لاغرتر شدن را معرفی کنیم.

فقط تاکید می‌کنیم که مصرف این غذاها به خودی خود نمی‌تواند باعث کاهش وزن شما شود، بلکه ورزش کردن و خودداری از مصرف دیگر غذاها را باید در برنامه خود بگنجانید.

انواع غذاهای رژیمی

۱- تخم مرغ آب پز یکی از منابع غذایی

یکی از بهترین غذاهای رژیمی است که می توان به عنوان میان وعده یا حتی یک وعده کامل نیز مصرف کرد. تخم مرغ از منابع غذایی بدون کربوهیدرات است. زرده تخم مرغ منبع غنی از ویتامین ها و سفیده آن نیز سرشار از پروتئین و بدون کربوهیدرات است. بیشتر آن هایی که ورزش های سنگین می‌کنند، از سفیده تخم مرغ به صورت آب پز شده نیز به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند.

۲- سالاد الویه رژیمی با ماست کم چرب

تا اسم سالاد الویه می آید، همه ما به یاد سس مایونز آن می افتیم که در کل سالاد مخلوط شده است. با اینکه مواد تشکیل دهنده سالاد الویه خود می تواند به عنوان یک غذای رژیمی استفاده شود؛ اما وجود سس مایونز که خود یک ماده پرچربی است، ارزش غذایی این ماده را زیر سوال می برد. برای تهیه یک سالاد الویه رژیمی است، بهتر است که به جای سس از ماست کم چرب یا خانگی استفاده کنید.

۳- غذاهای آب پز بهترین وعده برای شام

هیچ چیز مانند خوراک آب پز را نمی‌توان به عنوان یک غذای رژیمی در نظر گرفت. از آنجا که مواد آن به صورت آب پز تهیه می‌شود، خواص اصلی غذایی آن ها را از بین نمی‌رود و چون ماده با کربوهیدرات کم در تهیه آن‌ها استفاده شده است، بهترین منبع غذایی برای حتی وعده شام است.

۴- آجیل؛ یک ماده غذایی کم چرب برای رژیم

در نگاه اول شاید آجیل به عنوان یک میان وعده به حساب نیاید و بیشتر افراد ادعا می‌کنند که با آجیل نمی‌توان سیر شد؛ اما بهتر است بدانید که در هر کاسه متوسط آجیل حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات وجود داشته باشد که این می‌تواند بسته به نوع آجیل‌ها و مقدار آن ها متغیر باشد، از این رو یک ماده غذایی کم چرب به حساب می‌آید. خود آجیل را می توان به عنوان یک میان وعده مصرف کرد؛ اما اگر قصد سیر شدن را دارید، همراه با مواد غذایی کم کربوهیدرات دیگر مانند غذاهای آب پز هم می‌توان مصرف کرد.

۵- مواد غذایی کم چرب؛ برای رژیم غذایی سریع

چربی و کربوهیدارت در تمامی مواد غذایی وجود دارد و نمی توان ماده غذایی پیدا کرد که مقدار آن ها صفر باشد. اگر قصد مصرف غذاهای رژیمی را دارید، بهتر است که به دنبال مواد غذایی کم چرب باشید. ماست، شیر و انواع مواد غذایی کم چرب دیگری نیز در بازار وجود دارند که حتی میزان پروتئین بیشتری هم در آن ها وجود دارد. در برنامه رژیمی خود حتما مواد غذایی کم چرب و آب پز را قرار دهید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا