نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مراقب ریه های زمین باشیم

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان؛ عباس قبادی اظهار کرد: پوشش گیاهی همانند سدهای کوچک در مراتع عمل کرده و علاوه بر تغذیه آب های زیر زمینی از فرسایش آبی و بادی خاک جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن از دیگر کارکرد های پوشش گیاهی مراتع است و افزایش پوشش گیاهی این اراضی در شهرهای صنعتی کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

قبادی تصریح کرد: در راستای جهش سازمانی، طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های مرتع داری در سالجاری دردستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: سطح مراتع استان   822 هزار هکتار است که نزدیک به 600 هکتار طرح مرتع داری در سطح استان تهیه شده است که به طور تقریبی 70% از سطح مراتع استان را شامل می شود.
وی یادآور شد: امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، یک هزارو500 هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: در استان همدان یک هزار و 650 گونه شناسایی شده که از این میزان بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی وخوراکی هستند.

وی اضافه کرد: استان همدان  با توجه به شرایط آب و هوایی، مستعد توسعه و کشت انواع مختلف گیاهان دارویی و صنعتی از جمله بابونه،گلرنگ، آویشن،موسیر، ختمی،گل گاو زبان، مفراح و… است.
قبادی گفت: توسعه کشت این گیاهان افزون بر رونق اقتصادی برای بهره برداران محلی ومردم نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی استان دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل