زایمان موش های نر با پیوند رحم

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه پزشکی «ناوال» در شانگهای معتقدند که این آزمایش که به تازگی روی موش نر انجام شده می تواند بیولوژی تولیدمثل را متحول کند که بعد از مطالعات گسترده در زمینه احتمال پیوند رحم از موش ماده به موش نر صورت گرفت. 
این گروه تحقیقاتی، با اتصال پوست و خون و سپس پیوند رحم به موش نر و کاشت جنین در رحم موش های ماده و نر توانستند این کار را انجام دهند. جنین های کاشته شده در بازه ای 5/21 روزه امکان رشد پیدا کردند که به دنبال آن، 10 نوزاد موش از 27 جنین طبیعی در موش نر رشد کردند و در زایمان سزارین متولد شدند. 
محققان مدعی شدند که هیچ کدام از این نوزادان موش در بزرگسالی دچار مشکلات قلبی، ریوی و کبدی نخواهند شد و قادر به باروری طبیعی هم خواهند داشت. در این روش، یک مدل حیوانی پستانداران برای بارداری موش های نر ابداع شده است. 

بارداری در جنس نر یکی از پدیده های نادر در طبیعت است و تنها در خانواده ای از ماهی ها شامل اسب دریایی، ماهی های لوله ای و اژدهای دریایی مشاهده می شود که در آن حیوان نر باردار شده و جنین را در بدن خود حمل می کند. 

به گزارش سیناپرس، محققان در آزمایش های قبلی خود جنین موش را در قسمت های دیگر بدن موش نر غیر از رحم کاشته بودند اما رشد جنین در بدن موش نر تنها مدت زمان کوتاهی ادامه داشت و به سرانجام نرسید. بنابراین، آنها یک مدل موشی طراحی کردند که محدودیت های ایجاد  شده را از بین بردند و با پیوند اندامی از بدن ماده به نر، امر بارداری را در موش ماده امکان پذیر کنند. 

موش ها سیستم های عصبی مشابه انسان دارند و مانند ما احساس درد، ترس، تنهایی و لذت را تجربه می کنند. آنها در این روش از موش های نژاد لوئیس استفاده کرده اند که دارای حاملگی 21 تا 23 روزه هستند و گروه هایی از موش های ماده را برای پیوند رحم یا رشد جنین انتخاب کردند. 
جنین ها بعد از پیوند رحم به موش نر، در داخل رحم پیوند شده و نیز رحم موش های ماده قرار گرفتند. این امر به آنها امکان داد تا رشد جنینی را در رحم پیوند شده به موش نر مشاهده کنند. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا