با ایمپلنت پستان آشنا شوید

عمل پروتز سینه یکی از کم خطرترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود. این عمل را به نام ایمپلنت سینه نیز می‌شناسند. هدف از پروتز سینه همیشه به دلیل کوچک بودن سینه در خانم‌ها نیست. این عمل بر روی کسانی که به خاطر شیردهی یا سرطان سینه دچار افتادگی و بد شکل شدن سینه شده اند نیز انجام می‌شود. چنانچه دوست دارید با این نوع جراحی زیبایی بیشتر آشنا شوید، مطالعه این متن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عمل پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است؟

پروتز دائمی سینه در واقع بازسازی و افزایش حجم سینه است. برای بسیاری از خانم‌ها اندازه سینه مهم و در بالا رفتن اعتماد به نفسشان نقش بسیاری دارد. بعضی از خانم‌ها بر حسب عوامل ژنتیکی جسه کوچک و سینه‌ها کوچکی دارند که در هنگام پوشیدن لباس‌های مجلسی دچار مشکل می‌شوند. خوش فرم ایستادن لباس بر روی تن بستگی بسیاری به اندازه سینه دارد. همانگونه که گفتیم، عمل پروتز سینه همیشه به دلیل زیبایی اندام نیست.
ممکن است شخصی به دلیل تصادف، سرطان یا شیردهی دچار افتادگی یا بد شکل شدن سینه شود. این افراد نیز می‌توانند عمل پروتز سینه را انجام دهند. با اینکه این عمل سال هاست که در ایران رایج شده است، اما همچنان شایعات بسیاری در مورد آن به گوش می‌رسد که ممکن است برای بیمار ترسناک باشد. برای مثال بسیاری از بیماران از پاره شدن پروتز‌ها می‌ترسند و اینگونه تصور می‌کنند که اگر این پروتز‌ها پاره شود درد یا عوارض جانبی خواهد داشت. در حالی که چنین نیست. در ادامه با جنس و شکل این پروتز‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

عمل پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

این عمل همراه با بی هوشی کامل خواهد بود. شما در طول یک یا دو ساعتی که در اتاق عمل هستید، کاملا بیهوش خواهید بود. البته قبل از عمل پزشک حتما یک یا چند جلسه مشاوره را برای شما در نظر گرفته و در این جلسات علاوه بر وضعیت جسمانی با شرایط روحی و روانی شما نیز آشنا خواهد شد. عمل پروتز سینه به این نحو است که ابتدا سه ناحیه زیرین از سینه برش داده می‌شود. این سه ناحیه شامل زیر بغل، زیر سینه و هاله دور سینه می‌شود. سپس پروتز از بالا به دیواره قفسه سینه تکیه داده می‌شود. در این حال پروتز به طور طبیعی در جای خود مانده و تثبیت می‌شود. بعد از بخیه پروتز، جای برش‌های رو سینه نیز بخیه زده می‌شوند. اگر نگران جای بخیه روی سینه خود هستید، باید گفت که برای محو کردن جای بخیه نیز روش‌هایی وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر بهتر است با پزشک خود در این مورد صحبت کنید.

چند نوع پروتز پستان داریم؟

پروتز پستان از نظر اندازه سه نوع و از نظر شکل دو نوع است. پروتز‌های Low Profile، High Profile و Ultra High Profile به ترتیب کوچکترین و بزرگترین پروتز‌های موجود به شمار می‌روند که ممکن است به شکل اشک یا گرد باشند. حال سوال اینجاست که چه نوع پروتزی برای ما مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال، قبل از هر چیز به خواسته و هیکل خود توجه کنید. اگر تنها به دنبال زیبایی و تناسب اندام هستید و نمی‌خواهید سینه هایتان بسیار بزرگ دیده شوند، شاید بهتر باشد به سراغ مدل Low Profile بروید پروتز‌های قطره اشکی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند؛ اما اگر دوست دارید هیکلتان تغییر چشمگیری کند، در این صورت پروتز‌های گرد High Profile یا Ultra High Profile برای شما مناسب ترند. در هر صورت انتخاب نوع و جنس پروتز یک مساله سلیقه‌ای است، اما اغلب پزشکان راهنمایی خوبی به بیماران ارائه می‌دهند.
پروتز‌ها از چه موادی ساخته شده اند؟

پروتز‌ها از سیلیکون ساخته می‌شوند، اما داخل بعضی از آن‌ها آب نمک وجود دارد. پروتز‌های سیلیکونی کمتر دچار پارگی شده و امنیت بیشتری دارند. اگر این نوع سیلیکون پاره شود ماده ژل مانند آن فضای اطراف را پر کرده و هیچ خطری برای بدن شما ندارد. در این صورت شما به پزشک مراجعه کرده و طی عملی دیگر پروتز جدیدی جای پروتز قبلی را می‌گیرد. معمولا پروتز‌ها به راحتی پاره نمی‌شوند مگر ضربه یا فشار بیش از حدی به آن‌ها وارد شده باشد. پروتز‌های آب نمکی نیز دارای جداره سیلیکونی غیر قابل نفوذ بوده و پر از آب نمک است پارگی اسن نوع سیلیکون نیز برای سلامتی شخص ضرری ندارد؛ چرا که بدن انسان می‌تواند آب و نمک را جذب و دفع کند.

عمل پروتز پستان یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی است. اگر از کوچکی سینه رنج می‌برید و دوست دارید هیکل زیباتری داشته باشید، می‌توانید به کمک این عمل به خواسته خود برسید. درست است که عمل پروتز پستان سال هاست که در ایران رواج بسیار داشته و امروزه دیگر عملی راحت و بی ضرر محسوب می‌شود؛ با این حال همچنان بسیاری از خانم‌ها شک‌هایی در مورد این نوع عمل دارند. برای مثال بسیاری از آن‌ها تصور می‌کنند که اگر پروتز پاره شود، سلامتیشان به خطر افتاده و دچار مشکلات بسیار می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا