نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدئویی از نمایشگاه روبات های فرانسه

نمایشگاه بین المللی اینو روبو (Innorobo show) با حضور دویست شرکت سازنده روبات از بیست کشور مختلف و عرضه بیش از پانصد نوع روبات  متنوع با کاربری های متفاوت در شهر لیون (Lyon) فرانسه برگزار شد . در این نمایشگاه روبات های پیشرفته ای که توانایی برقراری ارتباط ، نشان دادن احساسات و تقلید حرکات را دارند ، به نمایش گذاشته شده است .

روبات ی به نام پپر (Pepper) در این نمایشگاه ارائه شده که نشان از طراحی بسیار پیشرفته آن دارد . این روبات   قادر است با انسان زندگی کرده و در تعامل و ارتباط با انسان احساسات متفاوت را به خوبی تشخیص دهد .

Magalie Cuvier  از شرکت روبات  سازی Aldebaran Robotics در رابطه با روبات  پپر می گوید : ” روبات  پپر با ما زندگی می کند . بنابراین نیاز دارد تا محیط اطرافش را درک کند و باید خود را با اشیاء اطرافش منطبق سازد . ایده و نظر مناسب نسبت به این روبات  این است که با تشخیص احساسات من عمل کند . اگر خوشحال هستم منطبق با آن و در صورتی که غمگین هستم وابسته به آن عمل کند . “

در زمینه فعالیت روبات ها در صنعت ، شرکت مکاترونیک سوئیسی Staubli ، روباتی را به نمایش گذاشته که  قادر است تا با سرعت به بسته بندی کالاها بپردازد . این روبات  از بازوهای پرقدرتی برخوردار است که به مهارت و چابکی آن در بسته بندی و جابه جایی کالاها کمک می کند .

شرکت روسی اکسواتلت (ExoAtlet) نیز روباتی هوشمندی به نام اکسواسکلتون (exoskeleton) را در این نمایشگاه ارائه داده است . این روبات  برای استفاده در حوزه پزشکی ساخته شده و می تواند در بازپروری جسمی و سازگاری اجتماعی معلولان جسمی به کار برده شود .

یک شرکت پیشگام اتوماسیون صنعتی ژاپنی ، روبات  هایی به شکل فُک سفید مناطق سردسیر را در این نمایشگاه ارائه کرده که کاربرد درمانی دارد . این روبات  مانند دوست خوب و همدم مهربان قابل نوازش است و می تواند در زمینه های درمانی مورد استفاده قرار گیرد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل