نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانش بنیان ها به ارمنستان می روند

 بیش از ۳۰ شرکت ایرانی بهمن‌ماه سال گذشته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفائی به کشور ارمنستان سفر کردند. این اتفاق زمینه‌ساز توسعه تبادلات فناورانه میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و فناوران این کشور شد.

گسترش تعاملات دو جانبه میان ایران و ارمنستان بسیار راهبردی و حیاتی است. چون بازار این کشور ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با ارمنستان می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد. رابطه دیرینه و چندین هزار ساله ایران و ارمنستان، مزیت و فرصتی است که با بهره‌گیری درست از آن می‌توان بازاری پرسود و ارزشمند برای محصولات فناورانه ایرانی ایجاد کرد.

بر همین اساس و پس از سفر ۴ روزه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به این کشور، ۷ تا ۱۰ تیرماه سال جاری نیز هیاتی تجاری و فناور با حضور رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عازم این کشور می شوند تا زمینه تعاملات دو جانبه و همکاری‌های فناورانه دو کشور بیشتر از گذشته فراهم شود.

برگزاری دومین نشست میان شرکت‌های دو کشور، ملاقات با مقامات اقتصادی ارمنستان و بازدید از زیرساخت‌های صنعتی آن کشور از جمله برنامه‌های این سفر خواهد بود

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل