نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چالش های پیش روی محققان حیات وحش

گرچین کائودیل مدرک کارشناسی خود را در رشته حیات وحش و علوم شیلات از دانشگاه تنسی ایالات متحده آمریکا کسب کرد. او موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته زیست شناسی حیات وحش از دانشگاه ایالتی یوتای آمریکا شد. علاوه بر این با موفقیت مدرک دانشیاری زیست شناس حیات وحش را از انجمن حیات وحش آمریکا دریافت کرد.

از تجربه هایتان در زمینه زیست شناسی حیات وحش بگویید  

من در بخش حفاطت محیط زیست در دانشگاه تنسی موفقیت های خوبی کسب کردم و در این زمینه تجربه های زیادی به دست آوردم. در طول کارشناسی ، به عنوان تکنسین در مرکز حیات وحش ویرجینیا، سازمان ماهی ها و حیات وحش ایالات متحده و سازمان دره تنسی مشغول فعالیت بوده ام. پس از کسب مدرک کارشناسی ام به جنوب مرکزی ایالت یوتا نقل مکان کردم و در پروژه های تحقیقاتی مختلف از جمله پروژه پژوهشی زیستگاه سگ های سنجاب مرغزار که به آنها سگ دشتی (prairie dog) نیز می گویند ، شرکت کردم. پس از اتمام دوره کارشناسی ارشدم ، دوره کوتاهی با موسسه تحقیقات و محافظت پرندگان (Avian Research and Conservation Institute) در لوئیزیانا (Louisiana) و تحقیقات اثر نشت نفت بر روی مرغ های ماهی خوار در کارولینای جنوبی همکاری داشته ام. پس از آن در سازمان ماهی ها و حیات وحش مشغول فعالیت شدم و به همکاری با تیم سلامت حیات وحش در گینسویل (Gainesville) پرداختم.

 در حال حاضر روی پروژه خاصی کار می کنید ؟

شغل اصلی من کار با تیم سلامت حیات وحش خارج از گینسویل است و بر روی سلامت حیات وحش زمینی در سراسر ایالت تحقیق می کنم. علاوه بر آن به اداره کردن تحقیقات عادت غذایی پلنگ فلوریدا پرداخته و در پروژه تحقیقاتی گرگ صحرایی آمریکای شمالی (coyote) با دنی کائودیل (Danny Caudill) از پژوهشگران و دانشمندان FWRI’s Upland Gamebird همکاری می کنم.

چگونه این اطلاعات مفید واقع می شود ؟

پژوهش گرگ صحرایی آمریکای شمالی (coyote) از نظر پیدا کردن پاسخ های مناسب برای سوالات پاسخ داده نشده در محیط زیست این جانور در فلوریدا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مقامات سازمان محافظت حیات وحش فلوریدا به تازگی از افزایش جمعیت این گرگ ها در این ایالت احساس نگرانی کرده اند .بنابراین ، این پژوهش ها و تحقیقات درک بهتری از عادات غذایی و زندگی این جانور در این مناطق به ما خواهد داد که در نهایت به دیگر محققان و مسئولان این سازمان کمک خواهد کرد تا پیامدهای بهداشتی و امنیتی زندگی این جانوران در فلوریدا را دریافته و در حفظ حیات وحش و حفظ امنیت شهری و روستایی بهتر عمل کنند.

برنامه روزانه کاری شما چیست؟

روز کاری من واقعا به مرگ و میر جانوران حیات وحش بستگی دارد. ما در زمینه نظارت حیات وحش زمینی فعالیت داریم و به شیوع بیماری های بالقوه و مسائلی در این رابطه می پردازیم که می تواند در سطح جمعیت حیات وحش موثر باشد . این فعالیت ها می تواند شامل بررسی و آزمایش اجساد مرده جانورانی چون گوزن، پلنگ و خرس و انواع پرنده شود. در صورتی که در آزمایشگاه تجزیه و تحلیل اجساد جانوران نباشم در حال بررسی اسکن این اجساد و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از آنها و نوشتن بررسی ها هستم.

بزرگترین دستاورد حرفه ای شما کدام است ؟

من آرزو می کنم که بزرگترین دستاورد زندگی حرفه ای ام در راه باشد و در آینده ای نزدیک به آن دست پیدا کنم. اما در حال حاضر از روند انجام تحقیقات و پژوهش های خودم راضی بوده و از روابطم با سازمان های مرتبط خشنودم .

بزرگترین چالش حوزه کاری شما چیست؟

در حقیقت مقاومت کردن در برابر رشد و گسترش علم در هر سطح و هر زمینه ای یک چالش محسوب می شود. اما بزرگترین چالش علمی و کاری من برخورد و نگاه خشن و مبارزه جویانه زیست شناسان با این مساله است.

چه چیزی را در زندگی حرفه ای خود بیشتر دوست دارید؟

بهترین بخش زندگی من خدمت به مردم ایالت فلوریدا است. در واقع مدیریت منابع حیات وحش همه بخش های ایالت فلوریدا و انجام کار درست در حفاظت، فوایدی زیست محیطی را به همراه خواهد داشت که در نهایت متوجه شهروندان این ایالت خواهد شد.

آیا زمینه کاری که در حال حاضر در آن فعالیت دارید ، از ابتدا مورد علاقه تان بوده است؟

من همیشه و از ابتدا در زمینه منابع طبیعی، سرمایه گذاری کرده ام. در واقع به گونه ای بزرگ شدم که یا در کمپ های مختلف حضور داشتم و یا در حال پیاده روی و بهره برداری از فضای آزاد طبیعت خارج از خانه بودم. البته باید متذکر شوم که لزوما به برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به این مرحله نیز نپرداختم و خوشحال و سپاسگزارم که در این مسیر قرار گرفتم.

شما علاقمند بودید به کدام فعالیت که مرتبط با فعالیت های علمی نباشد ، می پرداختید؟

من حتی نمی توانم تصوری از این مساله داشته باشم چرا که علم و مباحث علمی بخش بسیار بزرگی از زندگی مرا در بر می گیرد. علاوه بر آن من با یک دانشمند ازدواج کرده ام و به سادگی بگویم که علم چیزی است که دنیای اطرافم را تشکیل می دهد و در آن نقش مهمی ایفا می کند.

برای کسانی که به زمینه کاری شما علاقمند هستند چه توصیه ای دارید؟

توصیه می کنم بر روی زمان مطالعه و پژوهش تاریخ مدیریت حیات وحش و درک چارچوب حفاظت سرمایه گذاری کنند و به طور داوطلبانه و به صورت کارآموز در فعالیت های سازمان حیات وحش شرکت کنند. آموختن مبحث آمار نیز به این افراد کمک بسیاری خواهد کرد. علاوه بر آن پیشنهاد می کنم تا این افراد تلاش کنند تا با زیست شناسان باهوش و فعال در ارتباط بوده و با آنها همکاری نزدیک داشته باشند. 

 

مترجم: فاطمه کردی

منبع 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل