نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا کاشفان چینی پیش از کریستوف کلمب آمریکا را کشف کرده بودند؟

به تازگی دانشمندی به نام جان راسکمپ (John Ruskamp) شواهدی مبنی بر کشف قاره آمریکا توسط ساکنان چین باستان را کشف کرده است. این دانشمند در تحقیقات خود در آمریکا موفق به یافتن سنگ نگاره هایی شده است که به نقوش چینی مزین بوده و می توانند اثباتی بر حضور چینی ها در آمریکا باشد.

این فرد در بررسی های خود در ایالت نیومکزیکوی آمریکا موفق به کشف سنگ نگاره هایی شده است که در آنها نشانه ها و حروف چینی به کار گرفته شده است و این امر توسط متخصصان زبان چینی باستان نیز به تائید رسیده است. راسکمپ در این باره می گوید: «پس از یافتن این نشانه ها بلافاصله از متخصصان فرهنگ بومیان آمریکا و همچنین متخصصان زبان های باستانی چین درخواست کمک کردم و پس از دریافت پاسخ آنها متوجه شدم که این سنگ نگاره ها شامل پیام هایی به زبان چینی باستان بوده و مربوط به هزاران سال پیش هستند.»

تا به امروز بیش از 82 سمبل کشف شده توسط راسکمپ در این سنگ نگاره ها با زبان های باستانی چین همخوانی داشته اند و بر همین اساس نیز به نظر می رسد که کاشفانی از سرزمین چین موفق شده اند تا در زمان تقریبی 2 هزار و 500 سال پیش از ورود کریستوف کلمب به آمریکا، این قاره را کشف کنند.

یکی از پیام های یافت شده در آریزونا نیز توسط دانشمندان زبان شناس، رمزگشایی شده اند و متن آن به این شرح است: «پس از ده سال آماده جدایی شده و این بازگشت خود را اعلام میکنیم، سفر پایان یافته  است، به سوی خانه خورشید، سفر با یکدیگر به پایان رسیده است.» در پایان متن نیز نشانه ناشناخته ای وجود دارد که به احتمال فراوان، امضای نویسنده آن بوده است.

پانوشت: عکس تزئینی است

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل