نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یکپارچگی میدان مقاومت ضروری است

در متن پیام سعیدرضا عاملی آمده است: در هفته و ایام روز جهانی قدس و ایام شهادت اسطوره مقاومت و پایداری در راه خدا امیرالمؤمنین امام علی (ع) قرار گرفته‌ایم که نیازمند بازخوانی روح مقاومت و فهم پیکره مقاومت اسلامی در طول تاریخ و تجدید عهد با امام مقاومت و امام‌المسلمین در دوره و زمانه خود هستیم.

در ادامه این پیام تاکید شده است: جهاد اصغر را جهاد در هنگامه جنگ و جهاد اکبر را مقاومت در مقابل نفس و عمل صالح در زندگی و پیشرفت دانسته‌اند. در عین حال روشن است که جهاد اکبر ادامه جهاد اصغر بوده لکن جهاد اصغر بدون جهاد اکبر امکان‌پذیر نیست. وجه مشترک هر ۲ جهاد که مصداق یکی میدان جنگ و مصداق دیگری میدان زندگی و تلاش برای استقرار جامعه اسلامی در پهنه سیاست‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده، مقاومت و برخورداری از فرهنگ مقاومت است که خدای سبحان به‌درستی فرمود: «انَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»(فصلت-۳۰)، استقرار توحید مستلزم مقاومت و برخورداری از روحیه مقاومت است. در این نگاه تفاوتی بین میدان جنگ، میدان دیپلماسی، میدان اقتصاد، میدان تلاش برای استقرار عدالت و ‌میدان مقاومت نیست.

عاملی در این پیام افزود: در اینجا امر هدفمند و راهبردی، استفاده از فرهنگ مقاومت و تلاش در میدان مقاومت اسلامی است. از این منظر که نهضت اسلامی مقاومت فلسطین، مقاومت سوریه، مقاومت یمن، مقاومت عراق و افغانستان و حتی مقاومت نهضت اسلامی نیجریه و در کانون محور همه آنها مقاومت و استحکام انقلاب اسلامی ایران اهمیت پیدا می‌کند و انحراف از مسیر مقاومت کار را به عادی‌سازی رابطه با رژیم متجاوز صهیونیستی منتهی کرده و فلسفه‌های پیشینی شکل‌گیری سازمان کنفرانس اسلامی را با ابهام و انحراف مواجه می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: شخصیت‌های ماندگار تاریخ مانند پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) و همه امامان پاک سیرت هم در میدان جهاد اصغر و هم در صحنه‌های جهاد اکبر از یک روحیه مشترک برخوردار بوده‌اند که در ثبات قدم و استقامت در مقابل شیاطین وسوسه‌گر و خشونت آفرین ظهور دارد و همواره در سیره و مشی زندگی آنها توحید، عدالت و ولایت، محوریت اصلی داشته است.

عاملی خاطرنشان کرد: در این مقطع حساس تاریخ که کفار و ابزارهای سلطه به مقابله با اسلام و جبهه مقاومت اسلامی آمده‌اند، نیازمند تقویت و انسجام جبهه انقلاب اسلامی و پرهیز از هرگونه تفرقه در جبهه مقاومت اسلامی هستیم.  

در بخش پایانی پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: امروز از هر روز گذشته تاریخ نیازمندتر به وحدت نظر و عمل برای عزت اسلام و جمهوری اسلامی ذیل رهبری توانمند، حکیمانه و دوراندیشانه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای هستیم. سرافرازی و برافراشتگی پرچم مقاومت با ایمان و عمل صالح در همه عرصه‌ها و میادین جهاد منتهی به پیروزی عزتمند خواهد شد. علم، دانش، فرهنگ پویا و شکوفا، تأمین کننده عقلانیت الهی برای آسایش و آرامش مردم در ایران عزیز، منطقه و جهان خواهد شد، چشم‌ها و دل‌ها به آمدن آن امام منتظر چشم دوخته است و برای دیدار لحظه شماری می‌کند.

در 16 مرداد سال 1358 هجری شمسی، به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل