نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دغدغه‌ نسبت به چالش‌های اجتماعی ویژگی ممتاز استاد مطهری بود

و در ادامه گفت: وی در هر عرصه که چالشی متوجه جوانان، نظام فکری اسلامی و منافع ایران بود، با تعهد و احساس مسوولیت عالمانه ورود می‌کرد.

منصور غلامی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد که از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در ایران این روزها با نام محققی مسأله شناس یعنی شهید مرتضی مطهری پیونده خورده است، شخصیتی فرزانه که به تعبیر امام راحل، همه آثارش مفید و سازنده است.

وی با بیان این که امام راحل این شهید را پاره تن خود نامید، افزود: کتاب های شهید مطهری قابل تمام شدن نیست، همچنین از جمله ویژگی ممتاز استاد مطهری، می توان به دغدغه مندی نسبت به چالش های اجتماعی، مسایل روز و نیازهای جامعه اشاره کرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: آثار و کوشش های علمی شهید مطهری، نشانگر آن است که در هر عرصه که چالشی متوجه جوانان، دانشجویان، نظام فکری اسلامی و منافع ایران بود، با تعهد و احساس مسوولیت عالمانه وارد شده است.

به گفته غلامی، مدت زمان حضور این استاد فرهیخته در دانشگاه تهران، تعامل سازنده و اثر بخش استاد با دانشگاه می تواند الگوی ماندگار تعامل و پیوند حوزه و دانشگاه به شمار آید که جا دارد شاخص های این موضوع بازشناسی شود و امروزه در عمل ما تجلی یابد.

وی تاکید کرد: امسال در روز بزرگداشت استاد مطهری، شاهد به ثمر نشستن آثاری ارزشمند در تداوم گفتمان شهید مطهری و تقویت پشتوانه های نظری تاریخ اسلامی با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هستیم.  

وزیر علوم همچنین گفت: این طرح کلان منظومه ای در ساحت های گوناگون، پشتوانه ای استوار برای غنی سازی منابع و ماخذ درس های علوم انسانی در دانشگاه های کشور محسوب می شود.

غلامی ادامه داد: طرح اعتلای علوم انسانی ماموریتی بود که بر مبنای اسناد بالادستی از سوی وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سپرده شده است و اکنون شاهد به بار نشستن این شایستگی هستیم.

وی تاکید کرد: با مشارکت بخشی در خور توجه استادان سرآمد سراسر کشور به صورت شبکه نخبگانی، مسأله یابی به جریانی بالنده در عرصه علوم انسانی کشور بدل گشت و در این زمینه گامی مهم در مسیر بومی سازی برداشته شده است.

آیین بزرگداشت مقام معلم  و استاد امروز ۱۲ اردیبهشت با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به صورت مجازی به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم مجازی منصور غلامی وزیر علوم، حسینعلی قبادی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عماد افروغ استاد دانشگاه و جامعه شناس و محمدعلی مهدوی‌راد دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جمعی از أسانید حضور داشتند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل