نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازداشت مردی که 22 نفر را به کرونا مبتلا کرد

به گزارش نیویورک پست، پلیس اسپانیا مردی را که با توجه به داشتن علائم کرونا، در محل کارش حضور می یافت و به سمت همکارانش سرفه می کرد، بازداشت کرد. او طبق شواهد، به توصیه های همکارانش مبنی بر استراحت در منزل و قرنطینه کردن خود توجهی نداشته و در طول بیماری در اداره حاضر می شد. پلیس او را به اتهام آسیب رساندن عمدی به دیگران و ابتلای 22 نفر به ویروس کرونا بازداشت کرد. 
این مرد 40 ساله در ابتدا علائمی از بیماری در خود مشاهده کرده بود که از قرنطینه خود سرباز می زند. بعد از تمام شدن ساعت اداری و با وجود ادامه یافتن علائم، اقدام به انجام تست PCR می کند و روز بعد بار دیگر در محل کارش حاضر می شود. او در حالی این کار را انجام داده بود که با توجه به تب 40 درجه ای که داشت، مسوول و همکارانش از او خواسته بودند در خانه بماند. 
اما آنچه شواهد نشان می دهد، او نه تنها در محل کارش حاضر شده، بلکه با پایین آوردن ماسک از روی صورت، به سمت همکارانش سرفه می کرد تا از روی عمد آنها را نیز آلوده به ویروس کند. شاهدان ماجرا به عینه اظهار می کنند که او این جمله را بیان کرد که «می خواهم همه شماها را به کرونا مبتلا کنم». 
به گزارش سیناپرس، او در حالی اقدام به انجام چنین کاری شده بود که در انتهای روز جواب کرونا مثبت او اعلام شد و فردای همان روز همکارانش مجبور شدند برای اطمینان از سلامت خود تست دهند که از این میان تست 5 نفر مثبت شد. در بین این جمع، 3 نوزاد هم دیده می شدند.

به گزارش سیناپرس،علاوه بر این، در باشگاه ورزشی ای هم که این مرد اسپانیایی حاضر شده بود، 3 مورد کرونا مثبت دیده شده است و علاوه بر آن، اعضای خانواده او هم همگی مبتلا شده اند. هیچ کدام از این افراد مبتلا نیازی به بستری در بیمارستان پیدا نکرده اند. 
این مرد متهم به تازگی به قید وثیقه آزاد شده و باید منتظر باشد که دادگاه چه جریمه ای برای او در نظر خواهد گرفت. 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل