نقشه جهانی کاربران اینترنت منتشر شد

 Oxford Internet Institute (OII) که یکی از بازوهای مطالعاتی دانشگاه آکسفورد به شمار می آید نقشه رنگی منتشر کرده که در آنها توزیع میلیونها کاربر اینترنت در سراسر جهان تفکیک شده است و جالب اینکه در بسیاری از بخشهای آن به هم ریختگیهای مختلفی دیده می شود.

در این نقشه بیشترین آشفتگی به آسیا مربوط می شود. درحالی که بین ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت قاره کهن کاربر اینترنت به شمار می آیند اما سه چهارم این جمعیت ساکن چین هستند.رنگهای تیره در این نقشه نشانه شمار بیشتر کاربران بوده و رنگهای روشن نیز حکایت از اندک بودن تعداد کاربران دارد.

بر اساس آنچه که در این نقشه آمده است آسیا دارای ۱.۲۴ میلیارد کاربر اینترنت است و تقریبا می توان گفت نیمی از کاربران آنلاین جهان (۴۶ درصد) در قاره کهن قرار دارند. این میزان تقریبا با مجموع کاربران اروپا، آمریکای لاتین، منطقه کارائیب، خاورمیانه و شمال آفریقا و آمریکای شمالی برابری می کند.

همچنین مشخص شده که چین دارای ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت است. پس از این کشور، آمریکا با ۲۷۰ میلیون، هند با۱۹۰ میلیون و ژاپن با ۱۱۰ میلیون کاربرد در رتبه های بعدی قرار دارند.نکته قابل تأمل این است که مجموع شمار کاربران اینترنت در این سه کشور از کاربران آنلاین چین کمتر است، هرچند بیشتر جمعیت این کشور بزرگ آسیایی کاربر اینترنت نیستند.

به گزارش مهر ، این نقشه همچنین نشان می دهد تنها در اندکی از کشورهای جهان ضریب نفوذ اینترنت فراتر از ۸۰ درصد (جمعیت) است. آمریکا، هلند، انگلیس، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، آلمان، استرالیا، بلژیک و فرانسه و چند کشور دیگر در اروپا در زمره این دسته قرار می گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا