نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه همکاری ایران و دانمارک در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی

 حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در جریان بازدید ' اندرس کریستین هوگارد ' سفیر دانمارک از این پژوهشگاه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی این مرکز را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس­شناسی اعلام کرد.

در این بازدید سفیر دانمارک از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه بازدید کرد و ضمن دریافت گزارشی از فعالیت های آزمایشگاهی و میدانی توسط کارشناسان آزمایشگاه و مدیران ذیربط ، از نزدیک در جریان فعالیت های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.

وی زمینه ­های پژوهشی پژوهشگاه را بسیار جذاب عنوان کرد و در ادامه قول مساعدت و همکاری در زمینه تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی مورد نظر پژوهشگاه را ارایه کرد.سفیر دانمارک با بیان این که ایران می ­تواند با دانشگاه ­ها و موسسه­ های پژوهشی گرینلند، جزایر فارو و سایر جزایر دانمارکی اقیانوس اطلس، همکاری کند، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه ­ها و موسسه ­های مورد نظر پژوهشگاه در کشور دانمارک فراهم و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین این دو کشور به­ واسطه سفارت دانمارک تسهیل شود.

هوگارد افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی می­ تواند دانشجویان دکتری به دانمارک اعزام و دانمارک آنها را بورس کند، همچنین در زمینه ظرفیت ­سازی، پژوهشگاه می ­تواند کارگاه­ ها و دوره ­های آموزشی بسیاری ارایه کند.

به گزارش ایرنا،وی تبادل متخصص بین دو کشور و ارایه طرح­های کلان با پژوهشگاه را از جمله موارد همکاری موثر بین دو کشور عنوان کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل