پنج حقیقت شگفت انگیز در مورد ماموریت های فضایی

به گزارش سیناپرس، قرن بیستم را می توان سرآغاز ورود انسان به فضا محسوب کرد و امروزه حدود یکصد سال است که انسان ماموریت های فضایی متعددی را پشت سر گذاشته و در این سال ها فضانوردانی از کشورهای مختلف و به طور خاص، ایالات متحده امریکا، روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، چین، هند و ….  توانسته اند ماموریت های مختلفی را پشت سر بگذارند.

در این گزارش به بررسی پنج حقیقت شگفت انگیز در مورد ماموریت های فضایی می پردازیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

۱. نخستین حضور انسان در مدار زمین

در طول تاریخ همیشه نام نخستین ها دارای اهمیت است و در دنیای اکتشافات فضایی نیز اولین انسانی که توانست به یک ماموریت فضایی اعزام شود،  یوری گاگارین فضانورد اهل شوروی سابق بود که در سال ۱۹۶۱ میلادی با فضاپیمای Vostok 1 خود به مدار زمین سفر کرد.

۲. سفرهای فضایی موجب ضعف بدن فضانوردان می شود

به گزارش سیناپرس،پرواز طولانی مدت با فضا می تواند اثرات مخربی بر بدن انسان گذاشته و بخش های مختلفی همچون قلب و عروق، سیستم گوارش و اعصاب فضانوردان در این سفرها دچار آسیب و ضعف می شود اما در بین این موارد، سفرهای فضایی باعث کاهش توده استخوان و عضله می شود که این پدیده بسیار جدی بوده و تا حدی بر بدن فضانوردان تاثیر دارد که بسیاری از آن ها هنگام بازگشت به زمین باید برای ایستادن تلاش کنند.

۳. رکورد طولانی ترین ماموریت فضایی

طولانی ترین زمان صرف شده توسط یک فضا نورد در مأموریت های فضایی به والری پلیاکوف روسی تعلق دارد که از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ به مدت ۴۳۷ روز در ایستگاه فضایی میر در فضا ماند.

۴. بالاترین سرعت به کار رفته در ماموریت های فضایی

بالاترین سرعتی که تاکنون توسط بشر در ماموریت های فضایی ثبت شده، توسط خدمه آپولو۱۰ بوده است. کپسول آنها در بازگشت از ماه به سرعت شگفت انگیز ۳۹ هزار و ۸۹۷  کیلومتر در ساعت رسید.

۵. دورترین فاصله از زمین در ماموریت های فضایی

فضاپیمای ویجر ۱ به دورترین فاصله ای از زمین رسیده که یک سازه انسانی توانسته است به آن دست پیدا کند. این فضاپیما  در حدود ۱۵۰ برابر فاصله زمین و خورشید از سیاره ما دور شده و ارسال دستور و دریافت پاسخ از زمین برای این فضاپیما  بیش از ۴۰ساعت طول می کشد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا