نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

واکسن رازی کوو پارس بسیار کم عارضه است

دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحت پوشش قرار دادن جمعیت کشور در مقابله با بیماری کرونا در اولویت اول این موسسه قرار دارد.

وی بیان داشت: محققان موسسه رازی به موفقیت های خوبی در زمینه تولید و کارآزمایی واکسن کرونا دست یافته اند که امیدواریم هرچه زودتر در دسترس مردم قرار گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خصوص عوارض واکسن رازی کووپارس اظهار داشت: نتایج تا این مرحله از مطالعه واکسن ایرانی رازی کوو پارس نشان می دهد که این محصول بسیار کم عارضه است.

فلاح افزود: حتی عارضه هایی که در واکسن های دیگر خارجی مشاهده می شود، در این واکسن دیده نشده و می توان گفت که این واکسن نسبت به واکسن های خارجی کم عارضه تر است.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تاکید کرد که پلتفرم واکسن رازی کوو پارس از پلتفرم های بی ضرر دنیا است و تا الان مشکل خاصی در روند مطالعه آن به وجود نیامده است.

فلاح اظهار داشت: به موازات فعالیت های کارآزمایی بالینی به دنبال آماده سازی تولید صنعتی این واکسن ایرانی هستیم.

وی در مورد آماده سازی بسترهای لازم برای تولید صنعتی این واکسن نیز گفت: برخی از بسترها مانند ساختمان آماده و قرارداد برای تهیه تجهیزات منعقد شده است. امیدوارم همزمان با فاز ۳، صنعتی سازی این محصول هم در موسسه رازی انجام شود.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد روز یکشنبه (۱۰ اسفند) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

تزریق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از ۱۰ اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل