نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

می بند 6 شیائومی مجهز به GPS رونمایی شد

مراسم Mega Launch شیائومی افزون‌بر گوشی‌های هوشمند شامل محصولات دیگری نیز بود. در بخشی از این مراسم شاهد معرفی نسل جدید دستبندهای تناسب اندام سری می بند و همچنین پروژکتور هوشمند جدیدی بودیم.

دستبندهای تناسب اندام سری می بند محبوبیت زیادی دارند، به‌خصوص در بازار ایران. بزرگ‌ترین تغییر این خانواده با معرفی صفحه‌نمایش رنگی در مدل می بند 3 رخ داد و در دو نسل بعد شاهد تغییرات چندان زیادی نبودیم. بااین‌حال آن‌طور که کارشناس GSMArena می‌نویسد، می اسمارت بند 6 (Xiaomi Mi Smart Band 6) بزرگ‌ترین تغییر را از آن معرفی می بند 3 به دستبندهای این خانواده می‌آورد.

شیائومی می بند 6 از گوشی‌های هوشمند الهام‌برداری می‌کند و صفحه‌نمایشی با گوشه‌ی گرد دارد. بر اساس اطلاعات رسمی، می بند 6 از صفحه‌نمایش ۱٫۵۶ اینچ استفاده می‌کند، البته ابعاد قرص‌شکل صفحه‌نمایش باعث می‌شود اندازه‌گیری دقیق ابعاد آن سخت باشد. نکته‌ی مهم این است که شیائومی می‌گوید صفحه‌نمایش می بند 6 می‌تواند درمقایسه‌با نسل قبل ۵۰ درصد محتوای بیشتر نمایش دهد.

صفحه‌نمایش می بند 6 وضوح ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل دارد و به تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ دست پیدا می‌کند. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش می بند 6 شیائومی ۴۵۰ نیت اعلام شده. روی این صفحه‌نمایش از شیشه‌ی حرارت‌دیده با پوشش ضد جذب اثر انگشت استفاده شده است.

یکی دیگر از نکات مهم می بند 6، بهره‌مندی این دستبند از قابلیت پایش سطح اشباع اکسیژن خون (SpO2) است. این قابلیت به می بند 6 امکان می‌دهد سطح اکسیژن خون کاربر را به‌هنگام ورزش کردن تخمین بزند. می بند 6 روی کیفیت نفس کشیدن کاربر در هنگام خواب نظارت می‌کند و امکان پایش REM را نیز ارائه می‌دهد. TheNextWeb از حضور GPS در می بند 6 خبر داده است.

می بند 6 افزون‌بر این‌ها ضربان قلب را به‌صورت ۲۴ ساعته اندازه می‌گیرد. باتری لیتیوم پلیمر ۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی می بند 6 ظرفیت مشابه نسل قبل دارد و ۱۴ روز دوام می‌آورد، آن هم با وجود افزایش ابعاد صفحه‌نمایش دستبند. در می بند 6 از همان شارژر مغناطیسی می بند 5 استفاده شده است.

قابلیت‌های اضافی سلامتی‌محوری که توسط می بند 6 ارائه می‌شوند شامل پایش سلامت بانوان و نظارت روی سطح استرس است. به‌هنگام ورزش کردن، ۳۰ حالت ورزشی توسط می بند 6 ارائه می‌شود (دو برابر بیشتر از نسل قبل). ۶ مورد از این حالت‌ها شامل پیاده‌روی، تردمیل، دوچرخه‌سواری، ارگومتر و الپتیکال به‌صورت خودکار توسط می بند 6 تشخیص داده می‌شوند.

می بند 6 تا فشار پنج اتمسفر در برابر نفوذ آب مقاومت نشان می‌دهد و به‌همین دلیل می‌توانید آن را با خیال راحت به‌هنگام شنا کردن و غواصی استفاده کنید. بند سیلیکونی می بند 6 در رنگ‌های مشکی، نارنجی، زرد، زیتونی، استخوانی و آبی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ابعاد می بند 6 به ۴۷٫۴ در ۱۸٫۶ در ۷ میلی‌متر می‌رسد (تقریبا‌ هم‌اندازه‌با می بند 5) و طول بند از ۱۵۵ تا ۲۱۹ میلی‌متر قابل‌تنظیم است.

شیائومی می بند 6 به‌زودی در چین با قیمت ۲۳۰ یوآن (۳۵ دلار) عرضه می‌شود. مدل NFC این محصول ۲۸۰ یوآن (۴۲ دلار) قیمت دارد. می بند 6 در اروپا با قیمت ۴۵ یورو عرضه می‌شود.

می اسمارت پروژکتور 2 پرو

محصول دیگری که شیائومی به‌تازگی معرفی کرده، پروژکتوری است که می‌تواند تصاویر را در ابعاد ۶۰ تا ۱۲۰ اینچ با حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت به‌نمایش بگذارد. این پروژکتور که با نام کامل Xiaomi Mi Smart Projector 2 Pro شناخته می‌شود دارای وضوح 1080p و استاندارد HDR10 است. فرایند فوکوس پروژکتور به‌لطف حسگر اختصاصی مدت‌پرواز، به‌صورت خودکار در عرض دو ثانیه انجام می‌گیرد.

پروژکتور جدید شیائومی از سیستم‌عامل اندروید تی وی 9 استفاده می‌کند و به‌صورت پیش‌فرض دارای اپلیکیشن نتفلیکس است. می‌توانید دیگر اپلیکیشن‌های استریم محتوا را نیز روی این تلویزیون اجرا کنید؛ بااین‌حال صرفا دکمه‌ی اختصاصی نتفلیکس روی ریموت‌کنترل پروژکتور یافت می‌شود.

در پروژکتور شیائومی از پردازنده‌ی Amlogic T972-H استفاده شده است که چهار هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی A55 برای پردازنده‌ی مرکزی دارد و به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-450 MP5 مجهز است. در می اسمارت پروژکتور 2 پرو شاهد استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC هستیم.

اگر می‌خواهید محتوا را از منبعی محلی اجرا کنید می‌توانید سراغ درگاه HDMI 2.0 بروید. این پروژکتور همچنین درگاه HDMI دیگری با پشتیبانی از استاندارد ARC دارد و از ورودی AV و دو درگاه USB 2.0 بهره می‌گیرد. در صورتی که به روش بی‌سیم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از طریق کروم کست به‌تازگی تصاویر و ویدئوهای گوشی خود را با پروژکتور شیائومی به‌اشتراک بگذارید.

در این پروژکتور از درگاه اترنت برای اتصال به اینترنت استفاده شده است. البته برای اتصال به اینترنت می‌توانید از قابلیت وای فای 5 استفاده کنید. به‌هنگام اتصال به اینترنت می‌توانید از دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای کنترل کردن وسایل هوشمند خانگی استفاده کنید.

پروژکتور Xiaomi Mi Smart Projector 2 Pro دو اسپیکر ۱۰ وات دارد و از استاندارد Dolby Audio و DTS-HD پشتیبانی می‌کند. جک ۳٫۵ میلی‌متری به‌همراه جک S/PDIF برای استفاده از اسپیکر خارجی ارائه می‌شود. ابعاد پروژکتور شیائومی به ۲۱۵ در ۲۰۱ در ۱۴۳ میلی‌متر می‌رسد و وزنش ۳٫۷ کیلوگرم است. Mi Smart Projector 2 Pro به‌زودی با قیمت ۱۰۰۰ یورو در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع:زومیت

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل