سندروم داونی ها هم موفق می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از listverse، شاید زمانی بود که خانواده ها از داشتن فرزندان مبتلا به سندروم داون خجالت زده می شدند و گاه آنها را از نگاه دیگران پنهان می کردند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم، ثابت شد که این افراد شاید در ظاهر با افراد عادی جامعه متفاوت باشند اما اگر بتوان آنها را توانمند کرد، به راحتی می توانند از پس زندگی خود برآیند و فردی مفید برای جامعه خود باشند. 

در ادامه به برخی مبتلایان سندروم داونی اشاره می کنیم که توانسته اند نمونه بارزی از یک سندروم داون موفق در دنیا تبدیل شوند تا این گونه نوع نگاه دنیا را به خود تغییر دهند. 
 

آنجلا بچیلر/ سیاستمدار

آنجلا بچیلر فعالیت سیاسی خود را از سال 2011 از City Hall شهر «والادولید» اسپانیا آغاز کرد. او به عنوان یکی از اعضای حزب مردمی، دو سال پیش از شرکت در انتخابات، به عنوان دستیار بخش اداری در این مرکز مدیریتی فعالیت می کرد. او در این انتخابات از 17 نفری که انتخاب شدند، نفر هجدهم شد و رأی کافی را به دست نیاورد اما دو سال بعد با رسوایی فساد و جاسوسی یکی دیگر از اعضا که مجبور به کناره گیری از سمت خود شد، بچیلر بر کرسی او نشست. به گزارش سیناپرس، در حالی که بسیاری تلاش می کردند موفقیت او را زیر سوال ببرند، اما او با عملکرد خود ثابت کرد که یک فرد مبتلا به سندروم داون هم می تواند در سیاست یک کشور نقش ایفا کند. با وجود این که در اسپانیا هیچ محدودیتی برای کاندید شدن افراد مبتلا به ناتوانی های ذهنی از قبیل سندروم داون وجود ندارد، اما این افراد اغلب برای جایگاه های مهم کشوری رد صلاحیت می شوند. چنین قانونی حتی باعث می شود فردی چون بچیلر حق رای به خود را هم نداشته باشد.


کولت دیویتو/ کارآفرین

او در ریجفیلد، کنتیکت انگلیس به دنیا آمد. او بعد از گذراندن یک دوره کلاس آشپزی در دوران دبیرستان، به این حرفه علاقه زیادی از خود نشان داد. او بعد از این که چند فرصت شغلی را رد کرد، تصمیم گرفت کسب و کار خود را راه اندازی کند و نام «کوکی های Collettey» را برای آن انتخاب کرد و توانست کلوچه شکلات دارچینی را تولید کند. به گزارش سیناپرس، او بعد از حضور در یک برنامه تلویزیونی معروف شد. او در گفتگویی که با بوستون گلوب داشت، عنوان کرد که به دنبال کمک و استخدام معلولان است تا آنها هم بتوانند مشغول به کار شوند. 

زاک گوتساگن/ برنده اسکار

او نخستین مبتلا به سندروم داونی بود که به دلیل درخشش در فیلم «شاهین کره بادام زمینی» موفق به دریافت جایزه اسکار شد. او تاکنون در فیلم های مختلفی بازی کرده است اما این فیلم دقیقا همان اتفاقی بود که در کارنامه هنری او رخ داد و در آن درخشید. او سال ها پیش به دلیل اعتیاد به مشروبات الکلی بارها بازداشت شده بود اما ورودش به بازیگری نقطه عطفی در زندگی او بود که توانست زاک را از منجلابی که در آن گرفتار شده بود، نجات دهد. 


 

پابلو پیندا/ دارنده مدرک دانشگاهی 

پابلو نخستین اروپایی مبتلا به سندروم داون بود که موفق به دریافت مدرک دانشگاهی شد. بازی درخشان او در فیلم «من هم همین طور» در سال 2009 که در نقش یک فارغ التحصیل مبتلا به سندروم داون بازی کرده بود، او را در زندگی واقعی اش هم به سمت درس و دانشگاه کشاند. او که اهل مالاگای اسپانیا است، با مدرک آموزش از دانشگاه فارغ التحصیل شد. او پس از آن مشغول به تدریس شد. 


 

سوجیت دسایی/ نوازنده موسیقی

او اهل بوفالو، نیویورک است و از آکادمی موسیقی «برکشایر هیلز» فارغ التحصیل شده است. سوجیت که یک مبتلا به سندروم داون است قادر به نواختن 7 آلت موسیقی از قبیل پیانو، ویولون، طبل، کلارینت Bb، کلارینت باس، شیپور و ساکسیفون است. او با چند اجرایی که در رسانه های جمعی داشته شهرت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. او در سال 2015 اجرای بی نظیری را در Carnegie Hall داشت که تشویق ایستاده تماشاچیان را به همراه داشت. او همچنین جوایز زیادی را کسب کرده است که از آن جمله می توان به شماری از مدال های المپیک اشاره کرد. او برای اجرای انفرادی در افتتاحیه المپیک زمستانی 2009 انتخاب شده بود.  


ایزابلا اسپرینگمول تجادا/ طراح مد

ایزابلا اصالتا اهل گوآتمالاست. او پایش را در زندگی جای پای مادربزرگش گذاشت که یک طراح بود. او در کودکی برای عروسک هایش لباس می دوخت اما سرانجام با گذراندن یک دوره مد، شروع به کار در این حوزه کرد. او کارش را با طراحی لباس های الهام گرفته شده از فرهنگ گوآتمالا و نیز طرح هایی ویژه برای مبتلایان به سندروم داون آغاز کرد. او نخستین کارهای طراحی خود را در سال 2015 به نمایش گذاشت که موفق شد همه آنها را به فروش برساند. موفقیت او در زمینه مد و طراحی توجه جهانیان را به خود جلب کرد و در مدت زمان کوتاهی نمایشگاه دوم را در پاناما آغاز کرد. طراحی های او در سال 2016 در هفته مد لندن به نمایش درآمدند که به دنبال آن نمایشگاهی نیز در روم برگزار شد. موفقیت های او به گونه ای بود که از سوی BBC در فهرست 100 زن برتر جهان قرار گرفت.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا