هورمون گرسنگی شما را ولخرج می کند

 به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات جدید خود به بررسی هورمون گرلین که در حالت عادی اشتها را تحریک می کند و از این رو دانشمندان نام آن هورمون گرسنگی گذاشته اند، پرداختند.

نتایج مطالعات این تیم تحقیقاتی نشان می دهد این هورمون به جز ایجاد حس گرسنگی، وظایف دیگری نیز بر عهده داشته و همچنین می تواند در تصمیم گیری های مربوط به امور مالی اشخاص تأثیر بگذارد.

به گزارش سیناپرس، قابل توجه است که این تاثیر به طور خاص در خرید های بدون برنامه ریزی قبلی و انگیزه پیشین، دیده می شود.
پژوهشگران در این مطالعات به بررسی ۸۴  زن ۱۰ تا ۲۲ ساله پرداختند که در این میان ۳۴  نفر از افراد این گروه به طور کامل سالم بوده و هیچ اختلال روحی و جسمی نداشتند اما ۵۰ نفر دارای حداقل یک نوع اختلال مربوط به غذا و اشتها بوده و مشکلاتی مانند بی اشتهایی و کم خوری داشتند.
محققان خاطرنشان کردند ، اختلالات مربوط به اشتها و غذا خوردن به طور معمول با مقاومت به گرلین ارتباط دارند. اعضای این تیم پژوهشی به عنوان بخشی از مطالعه ، سطح گرلین شرکت کنندگان را قبل و بعد از خوردن غذا آزمایش کرده و سپس از شرکت کنندگان خواستند با پول های فرضی خرید کنند.به گزارش سیناپرس، در این شرایط عنوان شد که در صورت داشتن تاخیر در خرید، می توانند پاداش دریافت کنند.
نتایج این تحقیقات نشان می دهد شرکت کنندگان سالم که سطح بالاتری از گرلین داشتند به احتمال زیاد پاداش فوری پول را انتخاب می کنند حتی اگر این پاداش کمتر از پاداش تأخیری در صورت منصرف شدن از خرید باشد. با این حال گفتنی است ، محققان ارتباطی بین سطح گرلین و گزینه های مالی در شرکت کنندگان در اختلال خوردن پیدا نکردند.
فرانزیسکا پلیسو  (Franziska Plessow) از پژوهشگران  این تیم مطالعاتی اعلام کرد: نتایج ما نشان می دهد که هورمون گرلین ممکن است نقش گسترده تری نسبت به آنچه قبلاً تصور می شد در رفتار و تصمیم گیری مربوط به پاداش انسانی ، مانند انتخاب های پولی ، داشته باشد.

ما امیدوار هستیم که تحقیقات بعدی بر اساس این یافته ها  در مورد نقش گرلین در درک و رفتار انسان مستقل از غذا الهام بگیرد.
به طور کلی توصیه می شود در هنگام گرسنگی تصمیم به خرید نگیرید زیرا در این شرایط ممکن است هورمون فوق شما را وادار کند به خرید مواردی اقدام کنید که به آن ها نیازی ندارید.

مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا